Strona główna › Obóz szkoleniowy na żeglarza jachtowego
Strona główna › Forsail Kids › Półkolonie żeglarskie
Bazując na naszym blisko 20-letnim doświadczeniu w organizacji czarterów, rejsów i regat na całym świecie, serdecznie zapraszamy młodzież w wieku 14-19 lat na wędrowny obóz szkoleniowy na patent żeglarza jachtowego. Zapewniamy najwyższy poziom szkolenia w perspektywie nie tylko żeglowania śródlądowego, ale także z przygotowania do rejsów morskich. Dysponujemy znakomitą kadrą doświadczonych kapitanów i instruktorów, którzy z pasją i zaangażowaniem przekazują swoją wiedzę młodzieży.
Jak aktywować bon turystyczny dowiesz się tutaj.
GWARANCJA BEZPIECZNEJ REZERWACJI
Warunkiem rezerwacji miejsca na wybrany turnus jest wpłata zaliczki w wysokości 700zł, oraz dopłata pełnej kwoty najpóźniej na 30 dni przed rozpoczęciem turnusu. W przypadku konieczności odwołania turnusu w związku z sytuacją epidemiologiczną COVID-19, gwarantujemy zwrot zaliczki.
CENA OBOZU ZAWIERA:
CENA OBOZU NIE ZAWIERA:
RABATY I ZNIŻKI (maksymalna zniżka wynosi 100 zł)
TERMINY I DOSTĘPNOŚĆ MIEJSC W ZEZONIE 2021
Obóz | Termin | Ilość dni | Dostępność | Cena | Rezerwacja |
---|---|---|---|---|---|
1 | 26.06-9.07.2021 | 14 | WOLNE MIEJSCA | 2.599 zł. | |
2 | 17.07-30.07.2021 | 14 | WOLNE MIEJSCA | 2.699 zł. |
W przypadku przelewu tradycyjnego prosimy o wpłatę na numer konta: 18 1090 1870 0000 0001 1579 5868, tytuł przelewy: imię i nazwisko dziecka oraz termin turnusu.
Program obozu szkoleniowego na patent żeglarza jachtowego opiera się na wytycznych Polskiego Związku Żeglarskiego i Ministerstwa Sportu i zawiera część teoretyczną – wykłady, oraz część praktyczną – nauka żeglowania i manewrów na żaglach i silniku.
CZĘŚĆ TEORETYCZNA
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA
PLAN DNIA*
Dzień 1 | Przyjazd w godzinach popołudniowych, zaokrętowanie, odprawa, kolacja |
Dzień 2-11 | Śniadanie, odprawa, część teoretyczna – wykład, lunch, część praktyczna – żeglowanie, kolacja |
Dzień 12 | Egzamin |
Dzień 13 | Śniadanie, pożegnanie i powrót do domu |
Początek i koniec rejsu będzie miał miejsce w Wilkasach. W trakcie rejsu odwiedzimy najpiękniejsze miejsca i zakątki Szlaku Wielkich Jezior Mazurskich, w tym miejscowości takie jak Giżycko, Węgorzewo, Sztynort, Ryn, Mikołajki, oraz wiele dzikich bindug i zorganizowanych miejsc kampingowych.
Rejs szkoleniowy to nie tylko nauka ale także przyjemność. Oprócz nauki uczestników czeka wiele różnych atrakcji, m.in.:
A wieczory mazurskie będą wypełnione zapachem ogniska i pieczonej kiełbaski, radością wspólnego szantowania oraz opowieściami morskimi kapitanów.
W trakcie rejsu, uczestnicy pod okiem instruktora przygotowują posiłki w kambuzie jachtowych z produktów dostarczonych przez organizatora. Jeśli wymagana jest odpowiednia dieta, prosimy o wcześniejsze zgłoszenie.
Program rejsu ma charakter orientacyjny – o szczegółowym programie decyduje kierownik obozu, biorąc za każdym razem pod uwagę bezpieczeństwo uczestników, atrakcyjność imprezy i warunki atmosferyczne.
*Plan dnia, a w szczególności kolejność bloków może ulec zmianom (np. ze względu na warunki atmosferyczne).
PROGRAM SZKOLENIA NA STOPIEŃ ŻEGLARZA
CZĘŚĆ TEORETYCZNA
1. Przepisy
1.1. Podstawowe przepisy żeglugowe obowiązujące na wodach śródlądowych odnoszące się do żeglugi jachtowej: – wybrane definicje, – zasady ruchu żeglugowego, – sygnalizacja wzrokowa i dźwiękowa statków, – sygnały wzywania pomocy, – znaki żeglugowe, – uprawnienia do prowadzenia jachtów żaglowych, – dokumenty jachtu żaglowego, System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego na państwowe patenty żeglarskie – ogólne przepisy bezpieczeństwa, – wypadki i awarie – zasady postępowania, – przepisy lokalne.
1.2. Elementarne wiadomości o przepisach obowiązujących na wodach morskich oraz przepisy portowe.
1.3. Etykieta jachtowa – zasady zachowania się na jachcie i obyczaje żeglarskie, etykieta flagowa.
1.4. Podstawowe zasady ochrony wodnego środowiska naturalnego.
2. Wiadomości o śródlądowych jachtach żaglowych:
2.1. Rodzaje jachtów śródlądowych, podział ze względu na budowę, osprzęt i eksploatację.
2.2. Nazewnictwo podstawowych części składowych jachtu śródlądowego i jego osprzętu.
2.3. Zasady obsługi silnika jachtowego.
2.4. Zasady obsługi instalacji jachtowych: paliwowej, gazowej, elektrycznej, wodnej.
2.5. Wyposażenie jachtu niezbędne do bezpiecznej żeglugi: ratownicze, przeciwpożarowe, medyczne.
3. Teoria żeglowania
3.1. Wiatr rzeczywisty i pozorny.
3.2. Kursy jachtu względem wiatru.
3.3. Działanie steru i miecza. 3.4. Siły działające na jacht będący w ruchu..
3.5. Stateczność jachtu.
3.6. Praca żagli.
3.7. Nawietrzność i zawietrzność jachtu.
4. Zasady manewrowania śródlądowym jachtem żaglowym pod żaglami i na silniku
4.1. Manewry pod żaglami.
4.2. Manewry na silniku.
4.3. Cumowanie i kotwiczenie.
4.4. Kierowanie załogą, komendy żeglarskie.
4.5. Umiejętność planowania i wyboru drogi jachtu.
4.6. Żeglowanie w trudnych warunkach pogodowych.
4.7. Żegluga na rzece.
5. Locja
5.1. Śródlądowy szlak żeglugowy: – informacje o korycie rzeki, – oznakowanie szlaku żeglugowego, – elementarne informacje o budowlach hydrotechnicznych – śluza, jaz, – informacje o popularnych polskich szlakach żeglugowych.
5.2. Elementarne wiadomości o nawigacyjnym oznakowaniu wód morskich oraz zaplanowanie krótkiej żeglugi po wodach morskich.
6. Ratownictwo
6.1. Bezpieczeństwo żeglugi i ratownictwo w żegludze śródlądowej: – osobiste środki wypornościowe, rodzaje i sposoby posługiwania się nimi, – inne środki bezpieczeństwa na jachcie śródlądowym, – przygotowanie jachtu i załogi do żeglugi w trudnych warunkach pogodowych, – zasady zachowania się po wywrotce jachtu, – zasady postępowania podczas alarmu „człowiek za burtą- wiadomości o służbach ratowniczych na wodach śródlądowych, – podstawy pomocy przedmedycznej w najczęściej występujących obrażeniach na jachcie, – zasady działań ratowniczych w trudnych warunkach pogodowych.
6.2. Podstawowe informacje o ratownictwie na wodach morskich: – Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa (SAR), Morskie Ratownicze Centrum Koordynacyjne, – ratownictwo brzegowe: brzegowe stacje ratownictwa, stacje ratownictwa morskiego, – sygnałowe środki ratownicze.
7. Meteorologia
7.1. Podstawowe wiadomości o wiatrach – znajomość skali Beauforta.
7.2. Podstawowa znajomość wybranych zjawisk meteorologicznych.
7.3. Niebezpieczne dla żeglarzy zjawiska meteorologiczne, ich oznaki i sposób postępowania.
7.4. Znajomość meteorologii w zakresie rozumienia komunikatów meteorologicznych i prognoz pogody.
7.5. Umiejętność uzyskiwania prognoz pogody.
CZEŚĆ PRAKTYCZNA
1. Umiejętność wykonywania następujących czynności i zasady bezpieczeństwa ich wykonywania: – użytkowanie środków ratunkowych, – poruszanie się po jachcie, – obsługa żagli, – obsługa szotów, – refowanie żagli, – obsługa miecza, – obsługa urządzenia sterowego, – obsługa silnika przyczepnego lub stacjonarnego, – obsługa cum, praca cumami, – obsługa odbijaczy, – umiejętność pagajowania, – użytkowanie bosaka i pychu, – umiejętność balastowania, – obsługa kotwicy, – obsługa podstawowych instalacji na jachcie: paliwowej, wodnej, elektrycznej, gazowej, – taklowanie jachtu, klar jachtu, – przygotowanie jachtu do wypłynięcia, sprawdzenia stanu technicznego jachtu żaglowego i jego wyposażenia z uwagi na bezpieczeństwo żeglugi, – przygotowanie jachtu do żeglugi w trudnych warunkach pogodowych, – poprawny dobór ożaglowania, – regulacja powierzchni ożaglowania, – trzymanie kursu, – regulacja prędkości pod żaglami i na silniku, – nadawanie prędkości początkowej (bieg do przodu, bieg wsteczny), – hamowanie przy pomocy kotwicy, – cumowanie jachtu, – obrót lub przesunięcie jachtu przy pomoście, praca cumami, – kotwiczenie jachtu na otwartym akwenie i przy brzegu. System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego na państwowe patenty żeglarskie
2. Umiejętność wykonania następujących manewrów:
2.1. Manewry pod żaglami: – zmiana kursu (odpadanie, ostrzenie), – zacieśniona cyrkulacja, – zwrot przez sztag, – zwrot przez rufę, – stawanie w dryf, – alarm „człowiek za burtą”, – dojście do boi, – odejście od boi, – stawanie na kotwicy, – zejście z kotwicy, – odejście od nabrzeża, – dojście do nabrzeża,
2.2. Manewry na silniku: – zmiana kursu, – zacieśniona cyrkulacja, – odejście od nabrzeża, – dojście do nabrzeża, – alarm „człowiek za burtą” – dojście do boi, – odejście od boi, – stawanie na kotwicy, – zejście z kotwicy, – holowanie pojedynczego jachtu. 3. Prace bosmańskie: – umiejętność wiązania podstawowych węzłów żeglarskich: prosty, ratowniczy (dwa sposoby), knagowy, ósemkowy, refowy, szotowy, flagowy, rożkowy, sztyk, wyblinka, cumowy żeglarski, buchta, – podstawowe naprawy osprzętu i instalacji jachtowych.
NORMY I ZALECENIA
1. Szkolenie praktyczne pod żaglami i na silniku powinno odbywać się na śródlądowym jachcie kabinowym typu slup o długości kadłuba ponad 5,5 m, wyposażonym w silnik. Zaleca się, aby długość kadłuba jachtu była w zakresie od 6 do 8 m. Dopuszcza się wykorzystanie dodatkowo w szkoleniu pod żaglami otwarto pokładowy jacht mieczowy typu slup.
2. Uwzględniając różne formy organizacji szkolenia praktycznego, ustala się, że łączny czas szkolenia pojedynczej osoby za sterem jachtu nie może być krótszy niż 15 godzin.
3. Podczas szkolenia praktycznego wszystkie osoby mają mieć założone kamizelki ratunkowe zgodne z obowiązującymi normami.
4. Szkolenie praktyczne powinno odbywać się przy sile wiatru 1-4°B. Szkolenie przy sile wiatru 5°B powinno zawiera ć tylko elementy nauki żeglowania w trudnych warunkach pogodowych.
5. Nabrzeże lub pomost wykorzystywany do szkolenia praktycznego powinien być o długości co najmniej 10 m, wyposażony w poprawne urządzenia cumownicze. Głębokość wody przy pomoście powinna pozwalać bez zakłóceń wykonywać szkoleniowe manewry. Nabrzeże lub pomost powinien spełniać wszystkie warunki bezpiecznego przebywania na nim osób odbywających szkolenie.
6. Akwen szkoleniowy powinien pozwalać bez zakłóceń prowadzić szkolenie praktyczne oraz prowadzenie pełnej obserwacji szkolenia. Na akwenie szkoleniowym powinna być umieszczona co najmniej jedna boja manewrowa.
7. Podczas szkolenia powinna być przygotowana do natychmiastowego użycia motorówka ratownicza.
8. Podczas szkolenia praktycznego powinna być prowadzona ciągła obserwacja akwenu szkoleniowego.
Rejs odbędzie się na nowoczesnych i komfortowych jachtach Antila 27 – rok budowy 2015-2019. Są to duże, bezpieczne i wygodne jednostki, mogące pomieścić nawet 10 osób. Dla większego swobody i najlepszego efektu szkoleniowego załogi kursantów będą składały się z maksymalnie 7 osób plus instruktor. Antile 27 posiadają wszystkie nowoczesne patenty i osprzęt żeglarski, a także instalacje gazową, elektryczną i wodną, których obsługi będą się uczyć kursanci w ramach praktycznej części szkolenia.
Antila 27 – dane techniczne i lista wyposażenia:
W ramach półkolonii zapewniamy codzienny transport z wybranych punktów w Warszawie do Ośrodka Geovita i z powrotem, komfortowymi i bezpiecznymi autokarami i/lub busami. Podczas przejazdu uczestnicy będą pod opieką wychowawców.
Na trasie przejazdu planujemy 2 przystanki:
Wybrani przez nas przewoźnicy posiadają wszystkie wymagane prawem zezwolenia i aktualne badania techniczne pojazdów, gwarantujące bezpieczeństwo przewożonych osób.
Dlaczego z Forsail:
Jeśli masz pytania, zadzwoń 606 780 196 lub wyślij email: rezerwacje@forsail.pl