Rejs Bahamy

Strona główna › Rejs Bahamy

REJS TOWARZYSKI

Bahamy, Nassau

  • 8 osób / katamaran
  • Bahamy
  • 10-17.02.2024

Cena za rejs:

2.490 EUR / osoba


Zapewniamy

  • Sprawdzone jachty
  • Najlepszych kapitanów
  • Wspaniałą zabawę
  • Bezpieczeństwo
  • Organizację

Cena jednego miejsca na jachcie: 2.490 euro / osobę

Cena zawiera:
– miejsce w kabinie 2-os na jachcie typu katamaran 38-40 stóp
– usługę doświadczonego kapitana,
– sprzątanie po rejsie,
– ubezpieczenie KL+NNW, BP
– ubezpieczenie kaucji
– ponton z silnikiem,
– udział w zorganizowanej flotylli
Cena nie zawiera: przelotu na miejsce, wyżywienia, opłat portowych (około 80 euro/osoba), opłaty za Exuma Cays Land & Sea Park (około 35 euro),wyżywienia sternika (sternik żywi się z załogą), paliwa (około 30 euro/osoba) , transferu lotnisko – marina (około 20 euro/osoba).

Na miejscu pobierana jest kaucja w wysokości 100 euro/osobę (gotówką).


TRASA REJSU: New Providence (Nassau, Palm Cay Marina) – Allans Cay – Highborne Cay – Compass Cay – Bitter Guana Cay – Staniel Cay – Shroud Cays – Norman’s Cay – Nassau

Sobota – odbiór jachtu
Przyjazd do mariny rozpoczęcia rejsu. Zaokrętowanie na jachcie zwykle możliwe jest około godziny 15.00. Zaprowiantowanie jachtu, nocleg w marinie.

Niedziela – Poniedziałek
Wypłynięcie około 10.00. Żeglowanie do kolejnego miejsca postoju zgodnie z założoną trasą. Po drodze postój na lunch oraz kąpiele w morzu. Wpłynięcie na nocleg około godziny 15:00.

Sobota – zdanie jachtu
Wyokrętowanie do godziny 9.00, wyjazd uczestników.

Trasa rejsu, a w szczególności kolejność miejsc postoju, może ulec zmianie ze względu na warunki atmosferyczne. Decyzję podejmuje kapitan.

OPIS TRASY REJSU

NASSAU
Nassau (założone w 1666 roku przez Brytyjczyków) to stolica i największe miasto Bahamów, położone na wyspie New Providence. Jest to popularny cel turystyczny, znany z pięknych plaż, luksusowych hoteli i bogatej historii.

ALAN’S CAY oraz BITTER GUANA CAY
Małe, bezludne wyspy, zamieszkane jedynie przez duże legwany wędrujące po plaży. Znakomite miejsce na kąpiel i nurkowanie z rurką.

HIGHBORNE CAY
Znana jako „Brama do Exumas”, Highborne Cay to prywatna wyspa, z mariną żeglarską i restauracją. W odległości krótkiego spaceru od przystani znajduje się osiem bezludnych plaż, na których można spędzić czas pływając kajakiem lub nurkując z rurką. W pobliskiej restauracji można delektować się koktajlem oraz zjeść kolację z 360-stopniowym widokiem na raj.

COMPAS CAY
Wyspa z naturalnie chronioną przystanią. Na wyspie znajduje się również słynna populacja łagodnych rekinów wąsatych (nurse shark). Rekiny wąsate w marinie stały się popularną atrakcją turystyczną, przyciągającą turystów aż z wyspy Nassau. Na przystani znajduje się mały sklepik z bibelotami i przekąskami. Z przystani wychodzi duży labirynt namorzynów. Spacerując po całej wyspie, można znaleźć plażę i „lądowisko”, długą plamę piasku widoczną tylko podczas odpływu.

STANIEL CAY
Staniel Cay przypisuje swoją sławę dwóm filmom o Jamesie Bondzie, których akcja rozgrywała się na tej spektakularnej wyspie. Poznaj „Grotę Piorunów”, fantastyczny system podwodnych jaskiń po zachodniej stronie Staniel Cay. Od sportów wodnych, przez spokojne spacery po urokliwych portach, po posiłki w eleganckim klubie jachtowym Staniel Cay – z pewnością zakochasz się w wyspiarskim klimacie i dobrej atmosferze.


SHROUD CAYS
Shroud Cay to niezamieszkany archipelag skał i plaż z białym piaskiem, będący częścią terytorium Exuma Cays Land and Sea Park i szczycący się urokliwym kanałem porośniętym namorzynami. Osłonięte zatoczki stanowią idylliczny dom dla muszli, homarów, żółwi morskich i innych różnorodnych stworzeń morskich. Istnieje wiele potoków i ujść rzek o piaszczystym dnie, które można zwiedzać pontonem, a Camp Driftwood Beach oferuje piękny punkt widokowy z wyjątkową historią. Będąc w Shroud Cay, czujesz się jakbyś miał bezludną wyspę tylko dla siebie. Na plaży stoi ogromny szkielet wieloryba.

NORMAN’S CAY
Norman Cay otoczona jest tętniącą życiem rafą koralową, co czyni ją idealnym tłem na dzień spędzony na wodzie. Konieczne nurkowanie z rurką na wraku zatopionego samolotu, który znajduje się w południowo-zachodnim punkcie wyspy. Otoczony tropikalnymi rybami i dziewiczymi koralowcami, zanurzysz się w pięknym podwodnym świecie, który ma zaledwie 3 metry głębokości. Norman’s Cay było wykorzystywane jako punkt zatrzymania transportu narkotyków pomiędzy Kolumbią a Stanami Zjednoczonymi pod koniec lat 70. i na początku lat 80. Operacją kierował Carlos Lehder z kartelu z Medellin. Na całej wyspie znajdują się wszelkiego rodzaju pozostałości po panowaniu Lehdera, prawdopodobnie jednym z najbardziej widocznych jest wrak samolotu na płyciznach Norman’s Cay’s. Plotka głosi, że był to samolot przewożący narkotyki, który rozbił się z powodu zbyt dużego ładunku.


Co zabrać na rejs:

Koniecznie:
– paszport (sprawdzić datę ważności dokumentu)

Bardzo przydatne:
– swobodny strój sportowy / luźne ubranie
– obuwie sportowe
– sandały
– kurtka przeciwdeszczowe (lekka)
– strój kąpielowy
– buty kąpielowe do chodzenia po płytkiej wodzie (chronią przed kolcami jeżowców)
– nakrycie głowy osłaniające przed słońcem
– klapki (np. pod prysznic w marinie)
– ręcznik kąpielowy
– rękawiczki żeglarskie lub rowerowe (do ciągania lin na jachcie)
– okulary przeciwsłoneczne
– krem z filtrem UV
– kosmetyki osobiste
– wszelkie instrumenty muzyczno-brzmiące
– ładowarka samochodowa 12V do telefonu
– rozgałęziacz 12V (zwykle równocześnie ładowanych jest kilka telefonów)
– chęć zabawy i śpiew na ustach

Dodatkowo:
– książeczka żeglarska (do potwierdzenia rejsu)
– warto zadzwonić do operatora telefonicznego by uzgodnić kwestię kosztów i limitu transferu danych
Bagaż:  Miękka torba na kółkach bądź plecak bez sztywnego stelaża (łatwo można ją schować) – to ważne.

Pogoda na Bahamach:  w lutym średnia temperatura powietrza wynosi w dzień 23 st.C. w nocy 21 st.C., średnio 24 dni słoneczne. W tym okresie jest naj mniej opadów (411 mm/m2).

Na jachcie: Będą Państwo pełnoprawnymi uczestnikami rejsu żeglarskiego. Wynikają z tego liczne przyjemności i nieliczne obowiązki. Każdy jacht prowadzić będzie doświadczony sternik – osoba odpowiedzialna zarówno za bezpieczeństwo na wodzie, jak i zapoznawanie załogi z urokami żeglarstwa morskiego. Zachęcamy do aktywnego włączenia się w prowadzenie jachtów. Sternikowi będzie bardzo miło, gdy otrzyma pomocną dłoń podczas manewrów w porcie. Nie należy też zapominać, że kapitan na jachcie jest „pierwszym po Bogu” i należy stosować się do jego poleceń w sprawach bezpieczeństwa. 

 Oprócz sporadycznego szorowania pokładu, wypatrywania piratów i ewentualnych przeszkód nawigacyjnych na morzu, wypompowywania wody z zęz, polerowania mosiądzów, szycia żagli oraz utrzymywania względnego porządku na jachcie, wspólnym zajęciem załogi będzie przygotowywanie śniadań i przekąsek w ciągu dnia – kolacje będziemy jadać w tawernach. A w całym pozostałym wolnym czasie – niczym nie zmącone beztroskie BIMBANIE!!

Wyposażenie na jachcie

Więcej informacji w zakładce FAQ.

Tak, można kupić jedno miejsce ale kajuty są dwuosobowe. Najprawdopodobniej oba miejsca w kajucie będą zajęte. Nie przydzielamy do kajut osób różnej płci, które sie nie znają i nie wyrażą na to obustronnej zgody.

Chorwacja kceptuje uprawnienia, które obowiązują w kraju ich wydania. Nasze uprawnienia Sternika Morskiego PZŻ są wystarczające do wyczarterowania jachtu.
W Chorwacji wymagane są uprawnienia radiooperatora krótkiego zasięgu (SRC, narodowe lub zagraniczne).

Posiadamy bazę doświadczonych skipperów i w przypadku potrzeby wynajęcia skippera służymy pomocą. Skipper ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo załogi oraz jachtu. Skipper zna rejon żeglowania i na miejscu zawsze służy radą w co i gdzie zaprowiantować jacht, gdzie stanąć na nocleg i jaką trasę wybrać dostosowując się do pogody i preferencji załogi. Kwestia wynagrodzenia oraz szczegóły transportu i odpowiedzialności skippera są już w gestii czarterującego i skippera.

18 1090 1870 0000 0001 1579 5868

Dzień na jachcie
Z mariny lub kotwicowiska wypływamy około godziny 9-10. W ciągu dnia stajemy na kąpiel i lunch w zatoce, a w okolicy 17-18 spływamy do miejsca docelowego. Wieczorem czas wolny na kolację i zwiedzanie.

Kajuty
Śpimy w dwuosobowych kajutach. Koje (łóżka) są na jednym poziomie, tworząc dwuosobowe łóżko. Czasami pływamy na jachtach, na których są również koje piętrowe. Możesz to sprawdzić w opisie jachtu. W kajutach znajdują się szafki.

Kuchnia (kambuz)
Na jachcie jest kambuz z pełnym wyposażeniem: lodówka z zamrażalnikiem, kuchenka gazowa, piekarnik, garnki, patelnie, sztućce, sitka, czajnik, otwieracze, talerze, miski itd.

Toalety
Jachty są wyposażone w WC i łazienki z prysznicami. Stale jest również ciepła woda. Na rufie jachtu jest zwykle prysznic do spłukania się po kąpieli w morzu.

Gdzie nocujemy
Załoga śpi na jachcie. Jacht na noc zwykle wpływa do portu. Czasami noc spędzamy na boi lub na kotwicy, wówczas nie ma dostępu do infrastruktury portowej a na ląd można się dostać jedynie pontonem.

Infrastruktura w portach
W prywatnych marinach czasami są sanitariaty (WC, łazienki, prysznice), sklepy spożywcze.

Rejs z małymi dziećmi
Ten rejs przewidziany jest dla osób pełnoletnich. Z dziećmi zapraszamy rejsy rodzinne. Na rejs rodzinny możemy zabrać dzieci w każdym wieku, nie ma ograniczenia. Każdy armator posiada kamizelki dziecięce. Często również można zamówić dodatkową siatkę ochronną na reling.

Zwierzęta na jachcie
Wielu armatorów zgadza się na zabranie na pokład swojego zwierzaka, wiąże się to zwykle za dodatkową opłatą. Prosimy jednak o każdorazowe zgłoszenie takiej potrzeby na etapie zapytania o czarter.

Bezpieczeństwo na jachcie czarterowym
Jachty czarterowe spełniają wszelkie wymagania prawne dotyczące bezpieczeństwa, kraju, po którego akwenach pływają. Jachty wyposażone są w kamizelki ratunkowe, race i flary świetlne, flary dymne, pasy bezpieczeństwa, koło ratunkowe, ponton, radio VHF (zwykle z systemem GMDSS), GPS tratwę ratunkową, EPIRB. Posiadają niezbędne przeglądy techniczne, karty dopuszczenia do Żeglugi i ubezpieczenie. Wszystkie jachty są nowoczesnymi konstrukcjami w których bezpieczeństwo i komfort żeglowania są priorytetowe na etapie konstrukcji.Wyposażenie ratunkowe może się różnić w zależności od kraju. Bezpieczeństwo Żeglugi zależy również od doświadczenia skippera. Zalecamy korzystać ze skipperów z polecenia.

Internet na jachcie
Coraz częściej na jachtach znajduje się router WIFI (w cenie czarteru lub dodatkowo płatny). Jeśli armator nie oferuje takiej usługi, to często istnieje możliwość zakupienia internetowej karty prepaid u lokalnego operatora GSM. W takim przypadku należy jedynie zabrać ze sobą router lub telefon, do którego włożymy kartę i udostępnimy sygnał dla załogi.

Silnik do pontonu
O ile ponton jest aktualnie podstawowym wyposażeniem jachtu, o tyle silnik do niego, nie zawsze. Zwykle armatorzy oferują silniki w cenie czarteru jachtów cztero kabinowych i większych. Silnik zalecamy zamówić wcześniej, przez naszą firmę przy zamówieniu jachtu.

Zasilanie elektryczne na jachcie
Na jachtach znajdują się gniazda prądu 220V lub 110V (w zależności od kraju) oraz gniazdka samochodowe 12V. Prąd 12V jest stale (z akumulatorów), natomiast 220V lub 110V może być tylko w porcie po podłączeniu do prądu na kei lub po uruchomieniu generatora prądu pracującego na oleju napędowym. Często montowane są przetwornice prądu z 12V na 220V. Taką przetwornicę możemy również zabrać ze sobą i podłączyć ją do gniazda zapalniczki samochodowej. Zalecamy zabranie przetwornicy minimum 300W.

Zwykle, jeśli nie stajemy na noc w marinie, w której podłączymy prąd, należy ładować akumulatory silnikiem głównym (silnik napędzający jacht) przez minimum 2 godziny na dobę.

Czy na jachcie możemy korzystać z takich urządzeń jak suszarka do włosów, ekspres do kawy, blender, Thermomix itp?
Tak, pod warunkiem, że jacht jest podłączony do prądu na kei lub posiada generator prądu. Zasilenie takich urządzeń z przenośnej przetwornicy 12v na 220V nie będzie możliwe z powodu zbyt dużej mocy, jaką urządzenia pobierają.

Pościel i ręczniki na jachcie
Jachty zwykle wyposażone są w komplet pościeli (kołdry lub koce, poduszki, prześcieradła, poszewki pod przykrycie i na poduszki) oraz w ręczniki (zwykle średni+ mały). Czasami za pościel i/lub ręczniki jest dodatkowa opłata.

Ile osób może płynąć na jachcie?
Maksymalną ilość osób na jachcie określa karta rejestracyjna jachtu. Na jachtach czarterowych zwykle jest to do 12 osób. Informacja o ilości miejsc na jachcie podawana jest w następujący sposób np. Ilość miejsc: 8+2. Oznacza to, że jest 8 miejsc w kajutach dwuosobowych oraz dwie w mesie (salon). Czasami jachty posiadają kajutę (lub dwie) skiperską. Jest to kajuta z oddzielnym wejściem na dziobie. W takim przypadku informacja o ilości osób przedstawiona zostanie np. tak: Ilość miejsc: 8+2+1.

Czym się różni katamaran od jachtu jednokadłubowego?
Przede wszystkim katamaran jest stabilniejszy. Nie przechyla się podczas żeglowania. Bujanie na fali jest również mniej odczuwalne niż na jednostkach jednokadłubowych. Katamaran posiada znacznie więcej miejsca na bagaż oraz przestrzeń funkcjonowania. Dzięki temu to właśnie na katamaranach częściej montuje się klimatyzację, odsalarkę wody, agregat prądotwórczy, kuchnię mikrofalową itd. Na katamaranach o długości 400 stóp i większych zwykle znajdują się aż dwie kajuty skipperskie.

Co to jest składka jachtowa
Dobrą praktyką na jachcie jest zbiórka pieniędzy od załogi do tzw. kasy jachtowej. Z kasy jachtowej robione są wspólne opłaty za mariny, postój na boi, wodę, paliwo do jachtu itp.
Znacznie upraszcza to procedurę płatności oraz rozliczenia. Oczywiście załoga może postanowić inaczej.

Przykłady transportu do najczęściej wybieranych miejsc odbioru jachtów. Każdorazowo służymy radą przy ustalaniu transportu i oferujemy pośrednictwo w zakupie biletów lotniczych.

Chorwacja:
– przelot samolotem na lotniska: Zadar, Split, Zagrzeb, Dubrownik. Z lotniska do mariny transport autokarem (linie rejsowe) lub transfer busem (organizowany za pośrednictwem naszej firmy).
– własnym samochodem – przejazd w większości autostradą
– autokar rejsowy – w okresie wakacyjnym kursuje autokar wyjeżdżający z Warszawy, Wrocławia, Łodzi Polichna i Katowic.

Grecja:
– zalecamy transport Lotniczy. Przelot do Aten, Prevezy, Kos, Levkadę. Z lotniska organizujemy transfer busem do mariny.

Majorka:
– przelot do lotniska Palm de Mallorka

Czarnogóra:
– przelot do Dubrownika, dalej autobusem do Czarnogóry.
– własnym samochodem

Karaiby:
– przelot St. Marteen, Tortola, Martynika, Dominika

Szeszele:
– przelot na Mahe, lokalnie przelot lub prom na Praslin

Dlaczego z Forsail

  • 20-letnie doświadczenie w organizacji wypoczynku pod żaglami
  • Najwyższe standardy bezpieczeństwa
    Organizator turystyki nr 737
  • Najlepsi skipperzy
  • Polisa ubezpieczeniowa OC
  • Gwarancja organizatora turystyki

Zgłoszenie na rejs

Jeśli masz pytania, zadzwoń tel.: 694 364 210 lub email przez formularz.







    Informacje o nowościach w naszej ofercie i promocjach