Strona główna › Rejs Sardynia
Cena za rejs:
1.650 EUR / osoba
Zapraszamy na wspaniały rejs na Sardynii. Będziemy rozkoszować się spokojną żeglugą w rejonie przepięknych wysp Archipelagu La Maddalena, zachwycimy się różnorodnością fascynującej przyrody, odwiedzimy Bonifacio na Korsyce. Ta sielankowa, kilkudniowa wyprawa na pokładzie wygodnego jachtu, to noce spędzone na rozmowach w otoczeniu rozgwieżdżonego nieba, pobyty w doskonałych restauracjach, postoje w najpiękniejszych zakątkach wysp, gdzie otulimy się ciepłem słońca Italii.
.
Cena zawiera:
– miejsce w kabinie 2-os, na jachcie jednokadłubowym 40-46 stóp
– usługę doświadczonego kapitana,
– sprzątanie po rejsie,
– ubezpieczenie kaucji
– ubezpieczenie KL+NNW
– ponton z silnikiem,
– udział w zorganizowanej flotylli
Cena nie zawiera: przelotu, wyżywienia (jedzenia i napojów), przejazdów i atrakcji lądowych, paliwa i opłat portowych.
Na miejscu pobierana jest kaucja zwrotna w wysokości 100 euro za osobę (płatne gotówką).
Jacht Sun Odyssey 440 lub podobny
Ilość kabin: 4
Ilość łazienek: 2
Ilość osób: 8 + kapitan
Olbia/Portisco – Cannigione – Bonifacio – La Maddalena + Caprera – Tavolara
Sobota – odbiór jachtu
Przyjazd do mariny rozpoczęcia rejsu. Zaokrętowanie na jachcie zwykle możliwe jest około godziny 17.00. Zaprowiantowanie jachtu, nocleg w marinie.
Niedziela – Poniedziałek
Wypłynięcie z mariny około 10.00. Żeglowanie do kolejnego miejsca postoju zgodnie z założoną trasą. Po drodze postój na lunch oraz kąpiele w morzu. Wpłynięcie na nocleg około godziny 15:00.
Sobota – zdanie jachtu
Wyokrętowanie do godziny 9.00, wyjazd uczestników.
Trasa rejsu, a w szczególności kolejność miejsc postoju, może ulec zmianie ze względu na warunki atmosferyczne. Decyzję podejmuje kapitan.
OPIS TRASY REJSU
Bonifacio
to pięknie położone miasto, leżące w najdalej na południe wysuniętym punkcie Korsyki na szczycie wąskiego, wydłużonego i niedostępnego klifu. Geograficznie Bonifacio dzieli sie na na cześć dolną i cześć górną. Na część dolna, morska (marine) składa sie port promowy, przystań jachtowa, restauracje sklepy z pamiątkami i butiki, położone wzdłuż fiordów o długości prawie 2 km i szerokości zaledwie 100 – 150 m. Część górna to Cytadela (Citadelle), zwana także starym lub górnym miastem, z krętymi i wąskimi uliczkami. Z południowej strony cytadeli widać oddalone o 12 km wybrzeże Sardynii. Stare Miasto z wysokimi, kamiennymi domami i krętymi uliczkami przypomina atmosfera średniowiecze. Na niektórych domach znajdują sie specjalne rynny, które zbierają i doprowadzają do cystern wodę deszczowa.
La Maddalena
Stolica największej w całym archipelagu wyspy o tej samej nazwie.
Duża ilość pięknych plaż (niemal całe wybrzeże dookoła wyspy), słynne różowe piaski i błękitne wody. W centralnej części wyspy jest punkt widokowy, z którego roztacza się niesamowity widok na cały Archipelag la Maddalena. Największą atrakcją są Piazza Umberto I oraz via Garibaldi, ulica prowadząca do portu. Wieczorami w lecie główna ulica miasteczka przemienia się w rozświetlony, pełen stoisk, muzyki i ludzi deptak. Na wyspie znajduje się rezerwat przyrody o tej samej nazwie: La Maddalena. Na wyspie znajduje się dawna baza wojskowa marynarki wojennej Stanów Zjednoczonych, która była używana w czasach zimnej wojny. Stanowiła również bazę dla łodzi podwodnych. Na wyspie znajduje się też Centrum Badania Delfinów. Wyspa La Maddalena połączona jest groblą z wyspą Caprera, uznaną w całości za rezerwat.
Caprera – niewielka wyspa (15,5 km²) w archipelagu La Maddalena. Od tej wyspy archipelag oddziela Cieśnina Świętego Bonifacego. Caprerę z Maddaleną łączy wąska grobla długości ok. 600m. Swą nazwę wyspa wzięła od bardzo licznych tu dzikich kóz (wł. capra). Najwyższym punktem tej drugiej co do wielkości wyspy archipelagu, jest Monte Tejalone (212 m n.p.m.). Wyspa uznana została za rezerwat przyrody, zamieszkany przez liczne gatunki ptaków (mewa królewska, kormoran, sokół wędrowny).
Po obecności ludzi w czasach etruskich i rzymskich wyspa była przez całe stulecia bezludna, dopóki nie osiedli tu w początkach XII wieku nieliczni pasterze, ale przez następne sześć stuleci bywali tu tylko okazjonalnie. Dopiero w roku 1855 zakupił na wyspie posiadłość Giuseppe Garibaldi (prawdopodobnie ze względu na bardzo niską cenę), który sprowadził na wyspę pierwsze sosny, dzisiaj pokrywające większość terenu. Dla Włochów wyspa Caprera jest miejscem pielgrzymek historycznych. Tu bowiem mieszkał i dokonał żywota włoski XIX-wieczny patriota i bojownik o niepodległość, jeden z ojców włoskiego risorgimento Giuseppe Garibaldi.
Lavezzi – Dzika i bezludna, niewielka wyspa należąca do Francji, prawie cała jest rezerwatem przyrody.
Na wyspie znajduje się piramida upamiętniająca tragedię francuskiej fregaty w 1855 roku, która zatonęła nieopodal w szalejącym sztormie wraz z 694 osobami.
Zdanie jachtu w sobotę do godziny 9:00, powrót do domu.
To plan uwzględniający wiele aspektów: sprzyjającą pogodę, terminowy dojazd załóg do mariny, dyscyplinę czasową. Zmiany są więc możliwe…
*Trasa rejsu, a w szczególności kolejność miejsc postoju, może ulec zmianie ze względu na warunki atmosferyczne. Decyzję podejmuje organizator.
Co zabrać na rejs:
Koniecznie:
– paszport lub dowód osobisty (sprawdzić datę ważności dokumentu)
Bardzo przydatne:
– swobodny strój sportowy / luźne ubranie
– obuwie sportowe
– sandały
– kurtka przeciwdeszczowe (lekka)
– strój kąpielowy
– buty kąpielowe do chodzenia po płytkiej wodzie (chronią przed kolcami jeżowców)
– nakrycie głowy osłaniające przed słońcem / chłodem / wiatrem
– klapki (np. pod prysznic w marinie)
– ręcznik kąpielowy
– rękawiczki żeglarskie lub rowerowe (do ciągania lin na jachcie)
– okulary przeciwsłoneczne
– krem z filtrem UV
– kosmetyki osobiste
– wszelkie instrumenty muzyczno-brzmiące
– ładowarka samochodowa 12V do telefonu
– rozgałęziacz 12V (zwykle równocześnie ładowanych jest kilka telefonów)
– chęć zabawy i śpiew na ustach
Dodatkowo:
– książeczka żeglarska (do potwierdzenia rejsu)
– warto zadzwonić do operatora telefonicznego by uzgodnić kwestię kosztów i limitu transferu danych
Bagaż: Miękka torba na kółkach bądź plecak bez sztywnego stelaża (łatwo można ją schować) – to ważne.
Na jachcie: Będą Państwo pełnoprawnymi uczestnikami rejsu żeglarskiego. Wynikają z tego liczne przyjemności i nieliczne obowiązki. Każdy jacht prowadzić będzie doświadczony sternik – osoba odpowiedzialna zarówno za bezpieczeństwo na wodzie, jak i zapoznawanie załogi z urokami żeglarstwa morskiego. Zachęcamy do aktywnego włączenia się w prowadzenie jachtów. Sternikowi będzie bardzo miło, gdy otrzyma pomocną dłoń podczas manewrów w porcie. Nie należy też zapominać, że kapitan na jachcie jest „pierwszym po Bogu” i należy stosować się do jego poleceń w sprawach bezpieczeństwa.
Oprócz sporadycznego szorowania pokładu, wypatrywania piratów i ewentualnych przeszkód nawigacyjnych na morzu, wypompowywania wody z zęz, polerowania mosiądzów, szycia żagli oraz utrzymywania względnego porządku na jachcie, wspólnym zajęciem załogi będzie przygotowywanie śniadań i przekąsek w ciągu dnia – kolacje będziemy jadać w tawernach. A w całym pozostałym wolnym czasie – niczym nie zmącone beztroskie BIMBANIE!!
Wyposażenie na jachcie
Więcej informacji w zakładce FAQ. Polecamy zwłaszcza zapoznanie się z poradami: „Wyposażenie na jachcie” oraz „Na czym polega rejs”.
Jeśli masz pytania, zadzwoń tel.: 694 364 210 lub wyślij email przez formularz.