Rejs Sardynia

Strona główna › Rejs Sardynia

REJS SARDYNIA 2024

Archipelag La Maddalena

  • 8 osób / jacht
  • Włochy
  • 10-17.08.2024

Cena za rejs:

1.450 EUR / osoba


Zapraszamy na wspaniały rejs na Sardynii. Będziemy rozkoszować się spokojną żeglugą w rejonie przepięknych wysp Archipelagu La Maddalena, zachwycimy się różnorodnością fascynującej przyrody, odwiedzimy Bonifacio na Korsyce. Ta sielankowa, kilkudniowa wyprawa na pokładzie wygodnego jachtu, to noce spędzone na rozmowach w otoczeniu rozgwieżdżonego nieba, pobyty w doskonałych restauracjach, postoje w najpiękniejszych zakątkach wysp, gdzie otulimy się ciepłem słońca Italii.

Zapewniamy

  • Sprawdzone jachty
  • Najlepszych skipperów
  • Wspaniałą zabawę
  • Bezpieczeństwo
  • Organizację

Cena jednego miejsca na jachcie: 1.450 EUR / osoba

Cena zawiera:
– miejsce w kabinie 2-os, na jachcie jednokadłubowym 40-46 stóp
– usługę doświadczonego kapitana,
– sprzątanie po rejsie,
– ubezpieczenie kaucji
– ubezpieczenie KL+NNW
– ponton z silnikiem,
– udział w zorganizowanej flotylli

Cena nie zawiera: przelotu, wyżywienia (jedzenia i napojów), przejazdów i atrakcji lądowych, paliwa i opłat portowych.

Na miejscu pobierana jest kaucja zwrotna w wysokości 100 euro za osobę (płatne gotówką).

Jacht Oceanis 46 lub podobny
Ilość kabin: 4
Ilość łazienek: 4
Ilość osób: 8 + kapitan



TRASA REJSU*

Olbia/Portisco – Cannigione – Bonifacio – La Maddalena + Caprera – Tavolara

Sobota – odbiór jachtu
Przyjazd do mariny rozpoczęcia rejsu. Zaokrętowanie na jachcie zwykle możliwe jest około godziny 17.00. Zaprowiantowanie jachtu, nocleg w marinie.

Niedziela – Poniedziałek
Wypłynięcie z mariny około 10.00. Żeglowanie do kolejnego miejsca postoju zgodnie z założoną trasą. Po drodze postój na lunch oraz kąpiele w morzu. Wpłynięcie na nocleg około godziny 15:00.

Sobota – zdanie jachtu
Wyokrętowanie do godziny 9.00, wyjazd uczestników.

Trasa rejsu, a w szczególności kolejność miejsc postoju, może ulec zmianie ze względu na warunki atmosferyczne. Decyzję podejmuje kapitan.

OPIS TRASY REJSU

Bonifacio

to pięknie położone miasto, leżące w najdalej na południe wysuniętym punkcie Korsyki na szczycie wąskiego, wydłużonego i niedostępnego klifu. Geograficznie Bonifacio dzieli sie na na cześć dolną i cześć górną. Na część dolna, morska (marine) składa sie port promowy, przystań jachtowa, restauracje sklepy z pamiątkami i butiki, położone wzdłuż fiordów o długości prawie 2 km i szerokości zaledwie 100 – 150 m. Część górna to Cytadela (Citadelle), zwana także starym lub górnym miastem, z krętymi i wąskimi uliczkami. Z południowej strony cytadeli widać oddalone o 12 km wybrzeże Sardynii. Stare Miasto z wysokimi, kamiennymi domami i krętymi uliczkami przypomina atmosfera średniowiecze. Na niektórych domach znajdują sie specjalne rynny, które zbierają i doprowadzają do cystern wodę deszczowa.

La Maddalena

Stolica największej w całym archipelagu wyspy o tej samej nazwie.
Duża ilość pięknych plaż (niemal całe wybrzeże dookoła wyspy), słynne różowe piaski i błękitne wody. W centralnej części wyspy jest punkt widokowy, z którego roztacza się niesamowity widok na cały Archipelag la Maddalena. Największą atrakcją są Piazza Umberto I oraz via Garibaldi, ulica prowadząca do portu. Wieczorami w lecie główna ulica miasteczka przemienia się w rozświetlony, pełen stoisk, muzyki i ludzi deptak. Na wyspie znajduje się rezerwat przyrody o tej samej nazwie: La Maddalena. Na wyspie znajduje się dawna baza wojskowa marynarki wojennej Stanów Zjednoczonych, która była używana w czasach zimnej wojny. Stanowiła również bazę dla łodzi podwodnych. Na wyspie znajduje się też Centrum Badania Delfinów. Wyspa La Maddalena połączona jest groblą z wyspą Caprera, uznaną w całości za rezerwat.

Caprera – niewielka wyspa (15,5 km²) w archipelagu La Maddalena. Od tej wyspy archipelag oddziela Cieśnina Świętego Bonifacego. Caprerę z Maddaleną łączy wąska grobla długości ok. 600m. Swą nazwę wyspa wzięła od bardzo licznych tu dzikich kóz (wł. capra). Najwyższym punktem tej drugiej co do wielkości wyspy archipelagu, jest Monte Tejalone (212 m n.p.m.). Wyspa uznana została za rezerwat przyrody, zamieszkany przez liczne gatunki ptaków (mewa królewska, kormoran, sokół wędrowny). 
Po obecności ludzi w czasach etruskich i rzymskich wyspa była przez całe stulecia bezludna, dopóki nie osiedli tu w początkach XII wieku nieliczni pasterze, ale przez następne sześć stuleci bywali tu tylko okazjonalnie. Dopiero w roku 1855 zakupił na wyspie posiadłość Giuseppe Garibaldi (prawdopodobnie ze względu na bardzo niską cenę), który sprowadził na wyspę pierwsze sosny, dzisiaj pokrywające większość terenu. Dla Włochów wyspa Caprera jest miejscem pielgrzymek historycznych. Tu bowiem mieszkał i dokonał żywota włoski XIX-wieczny patriota i bojownik o niepodległość, jeden z ojców włoskiego risorgimento Giuseppe Garibaldi.

Lavezzi – Dzika i bezludna, niewielka wyspa należąca do Francji, prawie cała jest rezerwatem przyrody.
Na wyspie znajduje się piramida upamiętniająca tragedię francuskiej fregaty w 1855 roku, która zatonęła nieopodal w szalejącym sztormie wraz z 694 osobami.

Zdanie jachtu w sobotę do godziny 9:00, powrót do domu.

To plan uwzględniający wiele aspektów: sprzyjającą pogodę, terminowy dojazd załóg do mariny, dyscyplinę czasową. Zmiany są więc możliwe…

*Trasa rejsu, a w szczególności kolejność miejsc postoju, może ulec zmianie ze względu na warunki atmosferyczne. Decyzję podejmuje organizator.

Co zabrać na rejs:

Koniecznie:
– paszport lub dowód osobisty (sprawdzić datę ważności dokumentu)

Bardzo przydatne:
– swobodny strój sportowy / luźne ubranie
– obuwie sportowe
– sandały
– kurtka przeciwdeszczowe (lekka)
– strój kąpielowy
– buty kąpielowe do chodzenia po płytkiej wodzie (chronią przed kolcami jeżowców)
– nakrycie głowy osłaniające przed słońcem / chłodem / wiatrem
– klapki (np. pod prysznic w marinie)
– ręcznik kąpielowy
– rękawiczki żeglarskie lub rowerowe (do ciągania lin na jachcie)
– okulary przeciwsłoneczne
– krem z filtrem UV
– kosmetyki osobiste
– wszelkie instrumenty muzyczno-brzmiące
– ładowarka samochodowa 12V do telefonu
– rozgałęziacz 12V (zwykle równocześnie ładowanych jest kilka telefonów)
– chęć zabawy i śpiew na ustach

Dodatkowo:
– książeczka żeglarska (do potwierdzenia rejsu)
– warto zadzwonić do operatora telefonicznego by uzgodnić kwestię kosztów i limitu transferu danych
Bagaż:  Miękka torba na kółkach bądź plecak bez sztywnego stelaża (łatwo można ją schować) – to ważne.

Na jachcie: Będą Państwo pełnoprawnymi uczestnikami rejsu żeglarskiego. Wynikają z tego liczne przyjemności i nieliczne obowiązki. Każdy jacht prowadzić będzie doświadczony sternik – osoba odpowiedzialna zarówno za bezpieczeństwo na wodzie, jak i zapoznawanie załogi z urokami żeglarstwa morskiego. Zachęcamy do aktywnego włączenia się w prowadzenie jachtów. Sternikowi będzie bardzo miło, gdy otrzyma pomocną dłoń podczas manewrów w porcie. Nie należy też zapominać, że kapitan na jachcie jest „pierwszym po Bogu” i należy stosować się do jego poleceń w sprawach bezpieczeństwa. 

 Oprócz sporadycznego szorowania pokładu, wypatrywania piratów i ewentualnych przeszkód nawigacyjnych na morzu, wypompowywania wody z zęz, polerowania mosiądzów, szycia żagli oraz utrzymywania względnego porządku na jachcie, wspólnym zajęciem załogi będzie przygotowywanie śniadań i przekąsek w ciągu dnia – kolacje będziemy jadać w tawernach. A w całym pozostałym wolnym czasie – niczym nie zmącone beztroskie BIMBANIE!!

Wyposażenie na jachcie

Więcej informacji w zakładce FAQ. Polecamy zwłaszcza zapoznanie się z poradami: „Wyposażenie na jachcie” oraz „Na czym polega rejs”.  

Dlaczego z Forsail

  • 16-letnie doświadczenie w organizacji wypoczynku pod żaglami
  • Najwyższe standardy bezpieczeństwa
    Organizator turystyki nr 737
  • Najlepsi skipperzy
  • Polisa ubezpieczeniowa OC
  • Gwarancja organizatora turystyki

Tak, można kupić jedno miejsce ale kajuty są dwuosobowe. Najprawdopodobniej oba miejsca w kajucie będą zajęte. Nie przydzielamy do kajut osób różnej płci, które sie nie znają i nie wyrażą na to obustronnej zgody.

Chorwacja kceptuje uprawnienia, które obowiązują w kraju ich wydania. Nasze uprawnienia Sternika Morskiego PZŻ są wystarczające do wyczarterowania jachtu.
W Chorwacji wymagane są uprawnienia radiooperatora krótkiego zasięgu (SRC, narodowe lub zagraniczne).

Posiadamy bazę doświadczonych skipperów i w przypadku potrzeby wynajęcia skippera służymy pomocą. Skipper ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo załogi oraz jachtu. Skipper zna rejon żeglowania i na miejscu zawsze służy radą w co i gdzie zaprowiantować jacht, gdzie stanąć na nocleg i jaką trasę wybrać dostosowując się do pogody i preferencji załogi. Kwestia wynagrodzenia oraz szczegóły transportu i odpowiedzialności skippera są już w gestii czarterującego i skippera.

18 1090 1870 0000 0001 1579 5868

Dzień na jachcie
Z mariny lub kotwicowiska wypływamy około godziny 9-10. W ciągu dnia stajemy na kąpiel i lunch w zatoce, a w okolicy 17-18 spływamy do miejsca docelowego. Wieczorem czas wolny na kolację i zwiedzanie.

Kajuty
Śpimy w dwuosobowych kajutach. Koje (łóżka) są na jednym poziomie, tworząc dwuosobowe łóżko. Czasami pływamy na jachtach, na których są również koje piętrowe. Możesz to sprawdzić w opisie jachtu. W kajutach znajdują się szafki.

Kuchnia (kambuz)
Na jachcie jest kambuz z pełnym wyposażeniem: lodówka z zamrażalnikiem, kuchenka gazowa, piekarnik, garnki, patelnie, sztućce, sitka, czajnik, otwieracze, talerze, miski itd.

Toalety
Jachty są wyposażone w WC i łazienki z prysznicami. Stale jest również ciepła woda. Na rufie jachtu jest zwykle prysznic do spłukania się po kąpieli w morzu.

Gdzie nocujemy
Załoga śpi na jachcie. Jacht na noc zwykle wpływa do portu. Czasami noc spędzamy na boi lub na kotwicy, wówczas nie ma dostępu do infrastruktury portowej a na ląd można się dostać jedynie pontonem.

Infrastruktura w portach
W prywatnych marinach czasami są sanitariaty (WC, łazienki, prysznice), sklepy spożywcze.

Rejs z małymi dziećmi
Ten rejs przewidziany jest dla osób pełnoletnich. Z dziećmi zapraszamy rejsy rodzinne. Na rejs rodzinny możemy zabrać dzieci w każdym wieku, nie ma ograniczenia. Każdy armator posiada kamizelki dziecięce. Często również można zamówić dodatkową siatkę ochronną na reling.

Zwierzęta na jachcie
Wielu armatorów zgadza się na zabranie na pokład swojego zwierzaka, wiąże się to zwykle za dodatkową opłatą. Prosimy jednak o każdorazowe zgłoszenie takiej potrzeby na etapie zapytania o czarter.

Bezpieczeństwo na jachcie czarterowym
Jachty czarterowe spełniają wszelkie wymagania prawne dotyczące bezpieczeństwa, kraju, po którego akwenach pływają. Jachty wyposażone są w kamizelki ratunkowe, race i flary świetlne, flary dymne, pasy bezpieczeństwa, koło ratunkowe, ponton, radio VHF (zwykle z systemem GMDSS), GPS tratwę ratunkową, EPIRB. Posiadają niezbędne przeglądy techniczne, karty dopuszczenia do Żeglugi i ubezpieczenie. Wszystkie jachty są nowoczesnymi konstrukcjami w których bezpieczeństwo i komfort żeglowania są priorytetowe na etapie konstrukcji.Wyposażenie ratunkowe może się różnić w zależności od kraju. Bezpieczeństwo Żeglugi zależy również od doświadczenia skippera. Zalecamy korzystać ze skipperów z polecenia.

Internet na jachcie
Coraz częściej na jachtach znajduje się router WIFI (w cenie czarteru lub dodatkowo płatny). Jeśli armator nie oferuje takiej usługi, to często istnieje możliwość zakupienia internetowej karty prepaid u lokalnego operatora GSM. W takim przypadku należy jedynie zabrać ze sobą router lub telefon, do którego włożymy kartę i udostępnimy sygnał dla załogi.

Silnik do pontonu
O ile ponton jest aktualnie podstawowym wyposażeniem jachtu, o tyle silnik do niego, nie zawsze. Zwykle armatorzy oferują silniki w cenie czarteru jachtów cztero kabinowych i większych. Silnik zalecamy zamówić wcześniej, przez naszą firmę przy zamówieniu jachtu.

Zasilanie elektryczne na jachcie
Na jachtach znajdują się gniazda prądu 220V lub 110V (w zależności od kraju) oraz gniazdka samochodowe 12V. Prąd 12V jest stale (z akumulatorów), natomiast 220V lub 110V może być tylko w porcie po podłączeniu do prądu na kei lub po uruchomieniu generatora prądu pracującego na oleju napędowym. Często montowane są przetwornice prądu z 12V na 220V. Taką przetwornicę możemy również zabrać ze sobą i podłączyć ją do gniazda zapalniczki samochodowej. Zalecamy zabranie przetwornicy minimum 300W.

Zwykle, jeśli nie stajemy na noc w marinie, w której podłączymy prąd, należy ładować akumulatory silnikiem głównym (silnik napędzający jacht) przez minimum 2 godziny na dobę.

Czy na jachcie możemy korzystać z takich urządzeń jak suszarka do włosów, ekspres do kawy, blender, Thermomix itp?
Tak, pod warunkiem, że jacht jest podłączony do prądu na kei lub posiada generator prądu. Zasilenie takich urządzeń z przenośnej przetwornicy 12v na 220V nie będzie możliwe z powodu zbyt dużej mocy, jaką urządzenia pobierają.

Pościel i ręczniki na jachcie
Jachty zwykle wyposażone są w komplet pościeli (kołdry lub koce, poduszki, prześcieradła, poszewki pod przykrycie i na poduszki) oraz w ręczniki (zwykle średni+ mały). Czasami za pościel i/lub ręczniki jest dodatkowa opłata.

Ile osób może płynąć na jachcie?
Maksymalną ilość osób na jachcie określa karta rejestracyjna jachtu. Na jachtach czarterowych zwykle jest to do 12 osób. Informacja o ilości miejsc na jachcie podawana jest w następujący sposób np. Ilość miejsc: 8+2. Oznacza to, że jest 8 miejsc w kajutach dwuosobowych oraz dwie w mesie (salon). Czasami jachty posiadają kajutę (lub dwie) skiperską. Jest to kajuta z oddzielnym wejściem na dziobie. W takim przypadku informacja o ilości osób przedstawiona zostanie np. tak: Ilość miejsc: 8+2+1.

Czym się różni katamaran od jachtu jednokadłubowego?
Przede wszystkim katamaran jest stabilniejszy. Nie przechyla się podczas żeglowania. Bujanie na fali jest również mniej odczuwalne niż na jednostkach jednokadłubowych. Katamaran posiada znacznie więcej miejsca na bagaż oraz przestrzeń funkcjonowania. Dzięki temu to właśnie na katamaranach częściej montuje się klimatyzację, odsalarkę wody, agregat prądotwórczy, kuchnię mikrofalową itd. Na katamaranach o długości 400 stóp i większych zwykle znajdują się aż dwie kajuty skipperskie.

Co to jest składka jachtowa
Dobrą praktyką na jachcie jest zbiórka pieniędzy od załogi do tzw. kasy jachtowej. Z kasy jachtowej robione są wspólne opłaty za mariny, postój na boi, wodę, paliwo do jachtu itp.
Znacznie upraszcza to procedurę płatności oraz rozliczenia. Oczywiście załoga może postanowić inaczej.

Przykłady transportu do najczęściej wybieranych miejsc odbioru jachtów. Każdorazowo służymy radą przy ustalaniu transportu i oferujemy pośrednictwo w zakupie biletów lotniczych.

Chorwacja:
– przelot samolotem na lotniska: Zadar, Split, Zagrzeb, Dubrownik. Z lotniska do mariny transport autokarem (linie rejsowe) lub transfer busem (organizowany za pośrednictwem naszej firmy).
– własnym samochodem – przejazd w większości autostradą
– autokar rejsowy – w okresie wakacyjnym kursuje autokar wyjeżdżający z Warszawy, Wrocławia, Łodzi Polichna i Katowic.

Grecja:
– zalecamy transport Lotniczy. Przelot do Aten, Prevezy, Kos, Levkadę. Z lotniska organizujemy transfer busem do mariny.

Majorka:
– przelot do lotniska Palm de Mallorka

Czarnogóra:
– przelot do Dubrownika, dalej autobusem do Czarnogóry.
– własnym samochodem

Karaiby:
– przelot St. Marteen, Tortola, Martynika, Dominika

Szeszele:
– przelot na Mahe, lokalnie przelot lub prom na Praslin

Zgłoszenie na rejs

Jeśli masz pytania, zadzwoń tel.: 694 364 210 lub wyślij email przez formularz.







    Informacje o nowościach w naszej ofercie i promocjach