Młodzieżowy rejs stażowy na Bałtyku

Strona główna › Młodzieżowy rejs stażowy na Bałtyku

Udostępnij

REJS BAŁTYK 2023

GDAŃSK

  • 10 osób / jacht
  • Polska, Bałtyk
  • 26.08-02.09.2023
  • Wiek: 15-18 lat

Cena za rejs:

2.940 PLN / osoba


Zapraszamy Wasze pociechy do rozpoczęcia niezwykłej morskiej przygody pod okiem doświadczonych kapitanów i wychowawców, na bezpiecznym, nowoczesnym i komfortowym jachcie.

Zapewniamy

  • Sprawdzone jachty
  • Najlepszych kapitanów
  • Wspaniałą zabawę
  • Bezpieczeństwo
  • Profesjonalną organizację
  • Całodobową opiekę wychowawców

Cena jednego miejsca na jachcie: 2.940 PLN /osoba

Cena zawiera:
– miejsce w kabinie 2-os,
– wyżywienie (4 posiłki dziennie, przygotowywane przez uczestników),
– 7 noclegów na jachcie,
– usługę doświadczonego kapitana,
– sprzątanie po rejsie,
– ubezpieczenie NNW,
– opłaty portowe i koszt zużytego paliwa

Cena nie zawiera: dojazdu do Gdańska, przejazdów i atrakcji lądowych, kaucji zwrotnej w wysokości 500 zł/os. (zwrotne na koniec rejsu).

Warunkiem potwierdzenia udziału jest wpłata zaliczki w wysokości 50% ww. opłaty. Pozostała część płatna na 35 dni przed datą rozpoczęcia rejsu.

Jacht Delphia 47
Ilość kabin: 5
Ilość łazienek: 2
Ilość osób: 10 + skipper
Długość jachtu: 14,03 m
Szerokość jachtu: 4,48 cm
Rok: 2014

WYPOSAŻENIE

Ożaglowanie:

  • Grot z systemem lazy jacks umożliwiający bardzo łatwe zmniejszenie jego powierzchni (refowanie) – produkcja 2021
  • Genua rolowana na sztagu – produkcja 2021
  • Gazowy obciągacz bomu

Zewnętrzne / pokładowe:

  • Szprycbuda
  • Dwa koła sterowe z konsolą
  • Obustronne otwieranie relingów
  • Stół  w kokpicie
  • Kabestany 2 biegowe samo-wybierające

Nawigacja:

  • Chartploter z wgraną mapą Morza Bałtyckiego
  • NavTex MRD 80
  • Log z echosondą RAYMARINE ST 70
  • Radio VHF z DSC
  • Autopilot
  • AIS dwukierunkowy

Bezpieczeństwo:

  • Kapoki, life liny
  • Koło ratunkowe z pławą świetlną
  • Pneumatyczna tratwa ratunkowa
  • Radiopława naprowadzająca EPIRB
  • Zestaw pirotechniki do wzywania pomocy
  • Reflektor radarowy
  • Ster strumieniowy

Wnętrze:

  • Ogrzewanie nadmuchowe  zasilane paliwem diesla WEBASTO AIR TOP 3900, dwie instalacje
  • Audiopack Fusion, radio MP3, CD, wejście USB, 2 głośniki w mesie
  • Stolik nawigacyjny
  • Opcja dodatkowego spania w salonie (po rozłożeniu spanie dla dwóch osób)
  • Kuchenka gazowa 2 palnikowa, piekarnik gazowy
  • Lodówka otwierana z boku w kambuzie
  • Dwie toalety z prysznicem i toaletami
  • Zlew, prysznic i umywalka z ciepłą wodą
  • Ręczna i automatyczna pompa zęzowa
  • Zbiornik wody 490L

TRASA REJSU*

Gdańsk – Hel – Gdynia – Władysławowao -Sopot – Gdańsk

Trasa rejsu uzależniona jest od warunków pogodowych jednak postaramy się zawinąć na Hel, Gdynię, Władysławowo, Sopot, nie zapominając o nowootwartym przejściu na Zatokę Wiślaną. W miarę posiadanego czasu, zwiedzimy okolicę portów oraz lokalne atrakcje turystyczne.

Jedzenie posiłków odbywa się na łodzi. Sami kupujemy produkty i je przygotowujemy.

Nasz jacht posiada pełne, wynikające z surowych wymogów administracji morskiej, wyposażenie w środki bezpieczeństwa i komunikacji. Każdy uczestnik posiada indywidualną, kamizelkę ratunkowa z uprzężą. Uczestnicy przechodzą szkolenie z bezpieczeństwa na wodzie. Trasę rejsu dostosowujemy do warunków i prognoz pogodowych. Zaczynamy na osłoniętych od wiatru wodach Zatoki Gdańskiej, a gdy warunki pogodowe będą sprzyjać wypłyniemy na otwarte morze. Dwóch doświadczonych skipperów – opiekunów zapewnia w pełni bezpieczne żeglowanie i pobyt. Każdy uczestnik rejsu posiada ubezpieczenie kosztów leczenia, na jachtach znajduje się również dobrze wyposażona apteczka.

Zaokrętujemy się w Gdańsku. Zaształujemy prowiant, przeszkolimy z zasad bezpieczeństwa, następnie ruszymy na podbój Bałtyku.

Naszym środkiem transportu, sypialnią i kuchnią będzie czternastometrowy pełnomorski pięciokabinowy jacht, który pomieści 2 opiekunów-instruktorów oraz 10 członków załogi (składającej się z młodzieży). Jacht dowodzony będzie przez doświadczonego Kapitana Tomasza Malinowskiego.

Śpimy w śpiworach (własne).

Na jachcie znajduje się łazienka. Prysznic warto zaplanować w porcie (często niestety dodatkowo płatny).

Na jachcie znajduje się w pełni wyposażony kambuz, w którym wachta gospodarcza będzie przygotowywała posiłki dla całej załogi (każdemu wypadnie dyżur jeden lub dwa razy).

Podczas rejsu młodzież stanie się załogą, dzięki aktywnemu udziałowi w pełnieniu wacht funkcyjnych (kambuzowa, porządkowa, nawigacyjna), które sprawiedliwie dzielą obowiązki związane życiem na jachcie i żeglowaniem.

Będziemy prowadzić nawigację na mapach elektronicznych i papierowych. Nauczymy wyznaczanie kursów i zaznaczanie aktualnych pozycji na mapie. Dojdą nam do tego elementy Locji  Morskiej, oznakowanie morskie, kontakt z portem przez radio VHF i obserwacja rozmów certyfikowanego radiooperatora.

Wspólnie analizować będziemy prognozę pogody i zastanowimy się jakie kroki powinniśmy podjąć aby dotrzeć do celu z zachowaniem przede wszystkim bezpieczeństwa.

Po rejsie każdy otrzyma opinie z rejsu, potrzebną np. do uzyskania stopnia Jachtowego Sternika Morskiego.

Co zabrać na rejs:

Koniecznie:
– dowód osobisty lub legitymację
– śpiwór
– kurtka przeciwdeszczowa

Bardzo przydatne:
– swobodny strój sportowy / luźne ubranie
– obuwie sportowe
– sandały
– strój kąpielowy
– nakrycie głowy osłaniające przed słońcem / chłodem / wiatrem
– klapki (np. pod prysznic w marinie)
– ręcznik kąpielowy
– rękawiczki żeglarskie lub rowerowe (do ciągania lin na jachcie)
– okulary przeciwsłoneczne
– krem z filtrem UV
– kosmetyki osobiste
– wszelkie instrumenty muzyczno-brzmiące
– chęć zabawy i śpiew na ustach

Dodatkowo:
– książeczka żeglarska (do potwierdzenia rejsu)

Bagaż:  Miękka torba na kółkach bądź plecak bez sztywnego stelaża (łatwo można ją schować) – to ważne.

Na jachcie: załoganci będą pełnoprawnymi uczestnikami rejsu żeglarskiego. Wynikają z tego liczne przyjemności jak i obowiązki. Każdy jacht prowadzić będzie doświadczony kapitan – osoba odpowiedzialna zarówno za bezpieczeństwo na wodzie, jak i zapoznawanie załogi z urokami żeglarstwa morskiego. Zachęcamy do aktywnego włączenia się w prowadzenie jachtu.

 Oprócz sporadycznego szorowania pokładu, wypatrywania piratów i ewentualnych przeszkód nawigacyjnych na morzu, wypompowywania wody z zęz, polerowania mosiądzów, szycia żagli oraz utrzymywania względnego porządku na jachcie, wspólnym zajęciem załogi będzie przygotowywanie posiłków.

Wyposażenie na jachcie

Więcej informacji w zakładce FAQ. Polecamy zwłaszcza zapoznanie się z poradami: „Wyposażenie na jachcie” oraz „Na czym polega rejs”.  

Dlaczego z Forsail

  • 16-letnie doświadczenie w organizacji wypoczynku pod żaglami
  • Najwyższe standardy bezpieczeństwa
    Organizator turystyki nr 737
  • Najlepsi skipperzy
  • Polisa ubezpieczeniowa OC
  • Gwarancja organizatora turystyki

Tak, można kupić jedno miejsce ale kajuty są dwuosobowe. Najprawdopodobniej oba miejsca w kajucie będą zajęte. Nie przydzielamy do kajut osób różnej płci, które sie nie znają i nie wyrażą na to obustronnej zgody.

Chorwacja kceptuje uprawnienia, które obowiązują w kraju ich wydania. Nasze uprawnienia Sternika Morskiego PZŻ są wystarczające do wyczarterowania jachtu.
W Chorwacji wymagane są uprawnienia radiooperatora krótkiego zasięgu (SRC, narodowe lub zagraniczne).

Posiadamy bazę doświadczonych skipperów i w przypadku potrzeby wynajęcia skippera służymy pomocą. Skipper ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo załogi oraz jachtu. Skipper zna rejon żeglowania i na miejscu zawsze służy radą w co i gdzie zaprowiantować jacht, gdzie stanąć na nocleg i jaką trasę wybrać dostosowując się do pogody i preferencji załogi. Kwestia wynagrodzenia oraz szczegóły transportu i odpowiedzialności skippera są już w gestii czarterującego i skippera.

18 1090 1870 0000 0001 1579 5868

Dzień na jachcie
Z mariny lub kotwicowiska wypływamy około godziny 9-10. W ciągu dnia stajemy na kąpiel i lunch w zatoce, a w okolicy 17-18 spływamy do miejsca docelowego. Wieczorem czas wolny na kolację i zwiedzanie.

Kajuty
Śpimy w dwuosobowych kajutach. Koje (łóżka) są na jednym poziomie, tworząc dwuosobowe łóżko. Czasami pływamy na jachtach, na których są również koje piętrowe. Możesz to sprawdzić w opisie jachtu. W kajutach znajdują się szafki.

Kuchnia (kambuz)
Na jachcie jest kambuz z pełnym wyposażeniem: lodówka z zamrażalnikiem, kuchenka gazowa, piekarnik, garnki, patelnie, sztućce, sitka, czajnik, otwieracze, talerze, miski itd.

Toalety
Jachty są wyposażone w WC i łazienki z prysznicami. Stale jest również ciepła woda. Na rufie jachtu jest zwykle prysznic do spłukania się po kąpieli w morzu.

Gdzie nocujemy
Załoga śpi na jachcie. Jacht na noc zwykle wpływa do portu. Czasami noc spędzamy na boi lub na kotwicy, wówczas nie ma dostępu do infrastruktury portowej a na ląd można się dostać jedynie pontonem.

Infrastruktura w portach
W prywatnych marinach czasami są sanitariaty (WC, łazienki, prysznice), sklepy spożywcze.

Rejs z małymi dziećmi
Ten rejs przewidziany jest dla osób pełnoletnich. Z dziećmi zapraszamy rejsy rodzinne. Na rejs rodzinny możemy zabrać dzieci w każdym wieku, nie ma ograniczenia. Każdy armator posiada kamizelki dziecięce. Często również można zamówić dodatkową siatkę ochronną na reling.

Zwierzęta na jachcie
Wielu armatorów zgadza się na zabranie na pokład swojego zwierzaka, wiąże się to zwykle za dodatkową opłatą. Prosimy jednak o każdorazowe zgłoszenie takiej potrzeby na etapie zapytania o czarter.

Bezpieczeństwo na jachcie czarterowym
Jachty czarterowe spełniają wszelkie wymagania prawne dotyczące bezpieczeństwa, kraju, po którego akwenach pływają. Jachty wyposażone są w kamizelki ratunkowe, race i flary świetlne, flary dymne, pasy bezpieczeństwa, koło ratunkowe, ponton, radio VHF (zwykle z systemem GMDSS), GPS tratwę ratunkową, EPIRB. Posiadają niezbędne przeglądy techniczne, karty dopuszczenia do Żeglugi i ubezpieczenie. Wszystkie jachty są nowoczesnymi konstrukcjami w których bezpieczeństwo i komfort żeglowania są priorytetowe na etapie konstrukcji.Wyposażenie ratunkowe może się różnić w zależności od kraju. Bezpieczeństwo Żeglugi zależy również od doświadczenia skippera. Zalecamy korzystać ze skipperów z polecenia.

Internet na jachcie
Coraz częściej na jachtach znajduje się router WIFI (w cenie czarteru lub dodatkowo płatny). Jeśli armator nie oferuje takiej usługi, to często istnieje możliwość zakupienia internetowej karty prepaid u lokalnego operatora GSM. W takim przypadku należy jedynie zabrać ze sobą router lub telefon, do którego włożymy kartę i udostępnimy sygnał dla załogi.

Silnik do pontonu
O ile ponton jest aktualnie podstawowym wyposażeniem jachtu, o tyle silnik do niego, nie zawsze. Zwykle armatorzy oferują silniki w cenie czarteru jachtów cztero kabinowych i większych. Silnik zalecamy zamówić wcześniej, przez naszą firmę przy zamówieniu jachtu.

Zasilanie elektryczne na jachcie
Na jachtach znajdują się gniazda prądu 220V lub 110V (w zależności od kraju) oraz gniazdka samochodowe 12V. Prąd 12V jest stale (z akumulatorów), natomiast 220V lub 110V może być tylko w porcie po podłączeniu do prądu na kei lub po uruchomieniu generatora prądu pracującego na oleju napędowym. Często montowane są przetwornice prądu z 12V na 220V. Taką przetwornicę możemy również zabrać ze sobą i podłączyć ją do gniazda zapalniczki samochodowej. Zalecamy zabranie przetwornicy minimum 300W.

Zwykle, jeśli nie stajemy na noc w marinie, w której podłączymy prąd, należy ładować akumulatory silnikiem głównym (silnik napędzający jacht) przez minimum 2 godziny na dobę.

Czy na jachcie możemy korzystać z takich urządzeń jak suszarka do włosów, ekspres do kawy, blender, Thermomix itp?
Tak, pod warunkiem, że jacht jest podłączony do prądu na kei lub posiada generator prądu. Zasilenie takich urządzeń z przenośnej przetwornicy 12v na 220V nie będzie możliwe z powodu zbyt dużej mocy, jaką urządzenia pobierają.

Pościel i ręczniki na jachcie
Jachty zwykle wyposażone są w komplet pościeli (kołdry lub koce, poduszki, prześcieradła, poszewki pod przykrycie i na poduszki) oraz w ręczniki (zwykle średni+ mały). Czasami za pościel i/lub ręczniki jest dodatkowa opłata.

Ile osób może płynąć na jachcie?
Maksymalną ilość osób na jachcie określa karta rejestracyjna jachtu. Na jachtach czarterowych zwykle jest to do 12 osób. Informacja o ilości miejsc na jachcie podawana jest w następujący sposób np. Ilość miejsc: 8+2. Oznacza to, że jest 8 miejsc w kajutach dwuosobowych oraz dwie w mesie (salon). Czasami jachty posiadają kajutę (lub dwie) skiperską. Jest to kajuta z oddzielnym wejściem na dziobie. W takim przypadku informacja o ilości osób przedstawiona zostanie np. tak: Ilość miejsc: 8+2+1.

Czym się różni katamaran od jachtu jednokadłubowego?
Przede wszystkim katamaran jest stabilniejszy. Nie przechyla się podczas żeglowania. Bujanie na fali jest również mniej odczuwalne niż na jednostkach jednokadłubowych. Katamaran posiada znacznie więcej miejsca na bagaż oraz przestrzeń funkcjonowania. Dzięki temu to właśnie na katamaranach częściej montuje się klimatyzację, odsalarkę wody, agregat prądotwórczy, kuchnię mikrofalową itd. Na katamaranach o długości 400 stóp i większych zwykle znajdują się aż dwie kajuty skipperskie.

Co to jest składka jachtowa
Dobrą praktyką na jachcie jest zbiórka pieniędzy od załogi do tzw. kasy jachtowej. Z kasy jachtowej robione są wspólne opłaty za mariny, postój na boi, wodę, paliwo do jachtu itp.
Znacznie upraszcza to procedurę płatności oraz rozliczenia. Oczywiście załoga może postanowić inaczej.

Przykłady transportu do najczęściej wybieranych miejsc odbioru jachtów. Każdorazowo służymy radą przy ustalaniu transportu i oferujemy pośrednictwo w zakupie biletów lotniczych.

Chorwacja:
– przelot samolotem na lotniska: Zadar, Split, Zagrzeb, Dubrownik. Z lotniska do mariny transport autokarem (linie rejsowe) lub transfer busem (organizowany za pośrednictwem naszej firmy).
– własnym samochodem – przejazd w większości autostradą
– autokar rejsowy – w okresie wakacyjnym kursuje autokar wyjeżdżający z Warszawy, Wrocławia, Łodzi Polichna i Katowic.

Grecja:
– zalecamy transport Lotniczy. Przelot do Aten, Prevezy, Kos, Levkadę. Z lotniska organizujemy transfer busem do mariny.

Majorka:
– przelot do lotniska Palm de Mallorka

Czarnogóra:
– przelot do Dubrownika, dalej autobusem do Czarnogóry.
– własnym samochodem

Karaiby:
– przelot St. Marteen, Tortola, Martynika, Dominika

Szeszele:
– przelot na Mahe, lokalnie przelot lub prom na Praslin

Zgłoszenie na rejs

Jeśli masz pytania, zadzwoń tel.: 694 364 210 lub wyślij email.






    Informacje o nowościach w naszej ofercie i promocjach