Strona główna › Rejs Sycylia
Cena za rejs:
od 870 EUR / osoba
Jeśli zmęczyły Cię tłumy i zgiełk miast, zabierz się z nami na Sycylię. Spędzimy czas w swoim rytmie, bez zadyszki, będziemy rozkoszować się spokojną żeglugą w rejonie przepięknych wysp Liparyjskich, zachwycimy się różnorodnością fascynującej przyrody. Zaletą tego miejsca jest także klimat: długie lato, ciepłe zimy i ok 300 słonecznych dni w roku. Dzięki temu również czas poza sezonem jest doskonały na wypoczynek na Sycylii. Ta sielankowa, kilkudniowa wyprawa na pokładzie wygodnego jachtu, to noce spędzone na rozmowach w otoczeniu rozgwieżdżonego nieba, pobyty w doskonałych restauracjach, postoje w najpiękniejszych zakątkach wysp, gdzie otulimy się ciepłem słońca południowej Italii.
.
Cena zawiera:
– miejsce w kabinie 2-os na jachcie typu Dufour 460 lub Oceanis 46.1
– usługę doświadczonego skippera,
– sprzątanie po rejsie,
– ubezpieczenie KL+NNW, BP
– ponton z silnikiem,
– pościel
– udział w zorganizowanej flotylli
Cena nie zawiera: przelotu, wyżywienia (jedzenia i napojów), przejazdów i atrakcji lądowych, paliwa i opłat portowych oraz kaucji zwrotnej w wysokości 100 euro/os. na poczet ewentualnie wyrządzonych szkód.
Na miejscu zbierana jest składka jachtowa, około 150-200 eur/os., służąca do pokrycia kosztów wspólnych: opłat portowych, paliwa, jedzenia i picia na jachcie.
Warunkiem potwierdzenia udziału jest wpłata zaliczki w wysokości 50% ww. opłaty. Pozostała część płatna na 35 dni przed datą rozpoczęcia rejsu.
Jacht np. Dufour 460 Grande Large lub Oceanis 46.1
Ilość kabin: 4 lub 5
Ilość łazienek: 3-4
Ilość osób: 8-10 + skipper
Cena zawiera:
– miejsce w kabinie 2-os typu Lagoon 400 lub Lagoon 42
– usługę doświadczonego skippera,
– sprzątanie po rejsie,
– ubezpieczenie KL+NNW, BP
– ponton z silnikiem,
– pościel
– udział w zorganizowanej flotylli
Cena nie zawiera: przelotu, wyżywienia (jedzenia i napojów), przejazdów i atrakcji lądowych, paliwa i opłat portowych oraz kaucji zwrotnej w wysokości 100 euro/os. na poczet ewentualnie wyrządzonych szkód.
Na miejscu zbierana jest składka jachtowa, około 150-200 eur/os., służąca do pokrycia kosztów wspólnych: opłat portowych, paliwa, jedzenia i picia na jachcie.
Warunkiem potwierdzenia udziału jest wpłata zaliczki w wysokości 50% ww. opłaty. Pozostała część płatna na 35 dni przed datą rozpoczęcia rejsu.
Katamaran Lagoon 40 lub 42
Ilość kabin: 4
Ilość łazienek: 4
Ilość osób: 8 + skipper
Sycylia, Furnari / Portorosa – Stromboli – Panarea – Salina – Filicudi – Lipari – Vulcano – Sycylia, Capo d’Orlando – Sycylia, Furnari / Portorosa
Postaramy się odwiedzić jak najwięcej z Wysp Liparyjskich a także dwa porty północnej Sycylii. Będzie czas na żeglowanie, kąpanie się w krystalicznie czystym i ciepłym Morzu Śródziemnym, zwiedzanie malowniczych portów i ich okolic, smakowanie włoskiej kuchni oraz podziwianie krajobrazów. Głównie jednak chodzi o dobrą zabawę i wypoczynek, a realizacja programu ma temu sprzyjać.
Jedzenie posiłków odbywa się raczej na łodzi. Sami kupujemy produkty i je przygotowujemy. Do tawern i restauracji też zawitamy.
Capo d’Orlando i Furnari – to popularne turystyczne miejscowości, gdzie malownicza linia brzegowa skomponowana jest z pięknych plaż i skalistych wybrzeży
Stromboli – majestatyczna wyspa, zwana „latarnią morską Morza Śródziemnego”, z uwagi na ciągłe erupcje wulkaniczne. Jest jedynym na świecie wulkanem, który regularnie objawia swoją aktywność! Na jej północno zachodniej stronie znajduje się słynna ściana „strumień ognia”. Po jej zboczu, spadają do morza kamienie, popiół i lawa.
Salina – wyspa z dwoma niesamowitymi stożkami wulkanicznymi rozdzielonymi przełęczą. Wycieczka do góry objawi przepiękne widoki na drugi stożek oraz cały archipelag. W uroczym Santa Marina Salina znajdziemy liczne knajpki i restauracje.
Lipari – to malownicze kotwicowiska i zatoczki – idealne miejsca do nurkowania i przygotowania jachtowego lunchu. Wyspa oferuje szereg atrakcji historycznych i architektonicznych. W północnej części wschodniego wybrzeża Lipari, znajduje się pięknie położone kotwicowisko z widokiem na nieczynny kamieniołom, gdzie wydobywano pumeks.
Filikudi – to z kolei raj dla miłośników spokoju i natury. Od 1997 r. w dużej części stanowi rezerwat przyrody. Zachodnie wybrzeże zaskoczy nas grotą skalną. Drugiej strony wyspy strzeże skała- maczuga wyłaniająca się wprost z morza.
Vulcano – była uważana za siedzibę boga ognia Vulcano, za świętą wyspę Eola, boga wiatru, a w średniowieczu – za przedsionek do piekła… 4 wulkany przywitają nas silnym zapachem siarki, wydobywającym się z licznych rozpadlin w ziemi i bulgoczącym błotem. Dlatego warto zażyć terapeutycznych kąpieli siarkowych w kąpielisku błotnym na wschód od portu. Jak w sanatorium…
Zdanie jachtu w sobotę do godziny 9:00, powrót do domu.
To plan uwzględniający wiele aspektów: sprzyjającą pogodę, terminowy dojazd załóg do mariny, dyscyplinę czasową. Zmiany są więc możliwe…
*Trasa rejsu, a w szczególności kolejność miejsc postoju, może ulec zmianie ze względu na warunki atmosferyczne. Decyzję podejmuje organizator.
Co zabrać na rejs:
Koniecznie:
– paszport lub dowód osobisty (sprawdzić datę ważności dokumentu)
Bardzo przydatne:
– swobodny strój sportowy / luźne ubranie
– obuwie sportowe
– sandały
– kurtka przeciwdeszczowe (lekka)
– strój kąpielowy
– buty kąpielowe do chodzenia po płytkiej wodzie (chronią przed kolcami jeżowców)
– nakrycie głowy osłaniające przed słońcem / chłodem / wiatrem
– klapki (np. pod prysznic w marinie)
– ręcznik kąpielowy
– rękawiczki żeglarskie lub rowerowe (do ciągania lin na jachcie)
– okulary przeciwsłoneczne
– krem z filtrem UV
– kosmetyki osobiste
– wszelkie instrumenty muzyczno-brzmiące
– ładowarka samochodowa 12V do telefonu
– rozgałęziacz 12V (zwykle równocześnie ładowanych jest kilka telefonów)
– chęć zabawy i śpiew na ustach
Dodatkowo:
– książeczka żeglarska (do potwierdzenia rejsu)
– warto zadzwonić do operatora telefonicznego by uzgodnić kwestię kosztów i limitu transferu danych
Bagaż: Miękka torba na kółkach bądź plecak bez sztywnego stelaża (łatwo można ją schować) – to ważne.
Na jachcie: Będą Państwo pełnoprawnymi uczestnikami rejsu żeglarskiego. Wynikają z tego liczne przyjemności i nieliczne obowiązki. Każdy jacht prowadzić będzie doświadczony sternik – osoba odpowiedzialna zarówno za bezpieczeństwo na wodzie, jak i zapoznawanie załogi z urokami żeglarstwa morskiego. Zachęcamy do aktywnego włączenia się w prowadzenie jachtów. Sternikowi będzie bardzo miło, gdy otrzyma pomocną dłoń podczas manewrów w porcie. Nie należy też zapominać, że kapitan na jachcie jest „pierwszym po Bogu” i należy stosować się do jego poleceń w sprawach bezpieczeństwa.
Oprócz sporadycznego szorowania pokładu, wypatrywania piratów i ewentualnych przeszkód nawigacyjnych na morzu, wypompowywania wody z zęz, polerowania mosiądzów, szycia żagli oraz utrzymywania względnego porządku na jachcie, wspólnym zajęciem załogi będzie przygotowywanie śniadań i przekąsek w ciągu dnia – kolacje będziemy jadać w tawernach. A w całym pozostałym wolnym czasie – niczym nie zmącone beztroskie BIMBANIE!!
Wyposażenie na jachcie
Więcej informacji w zakładce FAQ. Polecamy zwłaszcza zapoznanie się z poradami: „Wyposażenie na jachcie” oraz „Na czym polega rejs”.
Jeśli masz pytania, zadzwoń tel.: 694 364 210 lub wyślij email przez formularz.