Rejs Sycylia

Strona główna › Rejs Sycylia

Udostępnij

REJS RODZINNY – SYCYLIA 2024

Włochy, Wyspy Liparyjskie

  • 8 osób / jacht
  • Włochy
  • 6-13.07.2024

Cena za rejs:

od 870 EUR / osoba


Jeśli zmęczyły Cię tłumy i zgiełk miast, zabierz się z nami na Sycylię. Spędzimy czas w swoim rytmie, bez zadyszki, będziemy rozkoszować się spokojną żeglugą w rejonie przepięknych wysp Liparyjskich, zachwycimy się różnorodnością fascynującej przyrody. Zaletą tego miejsca jest także klimat: długie lato, ciepłe zimy i ok 300 słonecznych dni w roku. Dzięki temu również czas poza sezonem jest doskonały na wypoczynek na Sycylii. Ta sielankowa, kilkudniowa wyprawa na pokładzie wygodnego jachtu, to noce spędzone na rozmowach w otoczeniu rozgwieżdżonego nieba, pobyty w doskonałych restauracjach, postoje w najpiękniejszych zakątkach wysp, gdzie otulimy się ciepłem słońca południowej Italii.

Zapewniamy

  • Sprawdzone jachty
  • Najlepszych skipperów
  • Wspaniałą zabawę
  • Bezpieczeństwo
  • Organizację

Cena jednego miejsca na jachcie jednokadłubowym: 870 euro/osoba

Cena zawiera:
– miejsce w kabinie 2-os na jachcie typu Dufour 460 lub Oceanis 46.1
– usługę doświadczonego skippera,
– sprzątanie po rejsie,
– ubezpieczenie KL+NNW, BP
– ponton z silnikiem,
– pościel
– udział w zorganizowanej flotylli

Cena nie zawiera: przelotu, wyżywienia (jedzenia i napojów), przejazdów i atrakcji lądowych, paliwa i opłat portowych oraz kaucji zwrotnej w wysokości 100 euro/os. na poczet ewentualnie wyrządzonych szkód.

Na miejscu zbierana jest składka jachtowa, około 150-200 eur/os., służąca do pokrycia kosztów wspólnych: opłat portowych, paliwa, jedzenia i picia na jachcie.
Warunkiem potwierdzenia udziału jest wpłata zaliczki w wysokości 50% ww. opłaty. Pozostała część płatna na 35 dni przed datą rozpoczęcia rejsu.

Jacht np. Dufour 460 Grande Large lub Oceanis 46.1
Ilość kabin: 4 lub 5
Ilość łazienek: 3-4
Ilość osób: 8-10 + skipper


Cena jednego miejsca na katamaranie: 1.250 euro/osoba

Cena zawiera:
– miejsce w kabinie 2-os typu Lagoon 400 lub Lagoon 42
– usługę doświadczonego skippera,
– sprzątanie po rejsie,
– ubezpieczenie KL+NNW, BP
– ponton z silnikiem,
– pościel
– udział w zorganizowanej flotylli

Cena nie zawiera: przelotu, wyżywienia (jedzenia i napojów), przejazdów i atrakcji lądowych, paliwa i opłat portowych oraz kaucji zwrotnej w wysokości 100 euro/os. na poczet ewentualnie wyrządzonych szkód.

Na miejscu zbierana jest składka jachtowa, około 150-200 eur/os., służąca do pokrycia kosztów wspólnych: opłat portowych, paliwa, jedzenia i picia na jachcie.
Warunkiem potwierdzenia udziału jest wpłata zaliczki w wysokości 50% ww. opłaty. Pozostała część płatna na 35 dni przed datą rozpoczęcia rejsu.

Katamaran Lagoon 40 lub 42
Ilość kabin: 4
Ilość łazienek: 4
Ilość osób: 8 + skipper



TRASA REJSU*

Sycylia, Furnari / Portorosa – Stromboli – Panarea – Salina – Filicudi – Lipari – Vulcano – Sycylia, Capo d’OrlandoSycylia, Furnari / Portorosa

Postaramy się odwiedzić jak najwięcej z Wysp Liparyjskich a także dwa porty północnej Sycylii. Będzie czas na żeglowanie, kąpanie się w krystalicznie czystym i ciepłym Morzu Śródziemnym, zwiedzanie malowniczych portów i ich okolic, smakowanie włoskiej kuchni oraz podziwianie krajobrazów. Głównie jednak chodzi o dobrą zabawę i wypoczynek, a realizacja programu ma temu sprzyjać.

Jedzenie posiłków odbywa się raczej na łodzi. Sami kupujemy produkty i je przygotowujemy. Do tawern i restauracji też zawitamy.

Capo d’Orlando i Furnari – to popularne turystyczne miejscowości, gdzie malownicza linia brzegowa skomponowana jest z pięknych plaż i skalistych wybrzeży

Stromboli – majestatyczna wyspa, zwana „latarnią morską Morza Śródziemnego”, z uwagi na ciągłe erupcje wulkaniczne. Jest jedynym na świecie wulkanem, który regularnie objawia swoją aktywność! Na jej północno zachodniej stronie znajduje się słynna ściana „strumień ognia”. Po jej zboczu, spadają do morza kamienie, popiół i lawa.

Salina – wyspa z dwoma niesamowitymi stożkami wulkanicznymi rozdzielonymi przełęczą. Wycieczka do góry objawi przepiękne widoki na drugi stożek oraz cały archipelag. W uroczym Santa Marina Salina znajdziemy liczne knajpki i restauracje.

Lipari – to malownicze kotwicowiska i zatoczki – idealne miejsca do nurkowania i przygotowania jachtowego lunchu. Wyspa oferuje szereg atrakcji historycznych i architektonicznych. W północnej części wschodniego wybrzeża Lipari, znajduje się pięknie położone kotwicowisko z widokiem na nieczynny kamieniołom, gdzie wydobywano pumeks.

Filikudi – to z kolei raj dla miłośników spokoju i natury. Od 1997 r. w dużej części stanowi rezerwat przyrody. Zachodnie wybrzeże zaskoczy nas grotą skalną. Drugiej strony wyspy strzeże skała- maczuga wyłaniająca się wprost z morza. ​

​Vulcano – była uważana za siedzibę boga ognia Vulcano, za świętą wyspę Eola, boga wiatru, a w średniowieczu – za przedsionek do piekła… 4 wulkany przywitają nas silnym zapachem siarki, wydobywającym się z licznych rozpadlin w ziemi i bulgoczącym błotem. Dlatego warto zażyć terapeutycznych kąpieli siarkowych w kąpielisku błotnym na wschód od portu. Jak w sanatorium…

Zdanie jachtu w sobotę do godziny 9:00, powrót do domu.

To plan uwzględniający wiele aspektów: sprzyjającą pogodę, terminowy dojazd załóg do mariny, dyscyplinę czasową. Zmiany są więc możliwe…

*Trasa rejsu, a w szczególności kolejność miejsc postoju, może ulec zmianie ze względu na warunki atmosferyczne. Decyzję podejmuje organizator.

Co zabrać na rejs:

Koniecznie:
– paszport lub dowód osobisty (sprawdzić datę ważności dokumentu)

Bardzo przydatne:
– swobodny strój sportowy / luźne ubranie
– obuwie sportowe
– sandały
– kurtka przeciwdeszczowe (lekka)
– strój kąpielowy
– buty kąpielowe do chodzenia po płytkiej wodzie (chronią przed kolcami jeżowców)
– nakrycie głowy osłaniające przed słońcem / chłodem / wiatrem
– klapki (np. pod prysznic w marinie)
– ręcznik kąpielowy
– rękawiczki żeglarskie lub rowerowe (do ciągania lin na jachcie)
– okulary przeciwsłoneczne
– krem z filtrem UV
– kosmetyki osobiste
– wszelkie instrumenty muzyczno-brzmiące
– ładowarka samochodowa 12V do telefonu
– rozgałęziacz 12V (zwykle równocześnie ładowanych jest kilka telefonów)
– chęć zabawy i śpiew na ustach

Dodatkowo:
– książeczka żeglarska (do potwierdzenia rejsu)
– warto zadzwonić do operatora telefonicznego by uzgodnić kwestię kosztów i limitu transferu danych
Bagaż:  Miękka torba na kółkach bądź plecak bez sztywnego stelaża (łatwo można ją schować) – to ważne.

Na jachcie: Będą Państwo pełnoprawnymi uczestnikami rejsu żeglarskiego. Wynikają z tego liczne przyjemności i nieliczne obowiązki. Każdy jacht prowadzić będzie doświadczony sternik – osoba odpowiedzialna zarówno za bezpieczeństwo na wodzie, jak i zapoznawanie załogi z urokami żeglarstwa morskiego. Zachęcamy do aktywnego włączenia się w prowadzenie jachtów. Sternikowi będzie bardzo miło, gdy otrzyma pomocną dłoń podczas manewrów w porcie. Nie należy też zapominać, że kapitan na jachcie jest „pierwszym po Bogu” i należy stosować się do jego poleceń w sprawach bezpieczeństwa. 

 Oprócz sporadycznego szorowania pokładu, wypatrywania piratów i ewentualnych przeszkód nawigacyjnych na morzu, wypompowywania wody z zęz, polerowania mosiądzów, szycia żagli oraz utrzymywania względnego porządku na jachcie, wspólnym zajęciem załogi będzie przygotowywanie śniadań i przekąsek w ciągu dnia – kolacje będziemy jadać w tawernach. A w całym pozostałym wolnym czasie – niczym nie zmącone beztroskie BIMBANIE!!

Wyposażenie na jachcie

Więcej informacji w zakładce FAQ. Polecamy zwłaszcza zapoznanie się z poradami: „Wyposażenie na jachcie” oraz „Na czym polega rejs”.  

Dlaczego z Forsail

  • Kilkunastoletnie doświadczenie w organizacji wypoczynku pod żaglami
  • Najwyższe standardy bezpieczeństwa
    Organizator turystyki nr 737
  • Najlepsi skipperzy
  • Polisa ubezpieczeniowa OC
  • Gwarancja organizatora turystyki

Tak, można kupić jedno miejsce ale kajuty są dwuosobowe. Najprawdopodobniej oba miejsca w kajucie będą zajęte. Nie przydzielamy do kajut osób różnej płci, które sie nie znają i nie wyrażą na to obustronnej zgody.

Chorwacja kceptuje uprawnienia, które obowiązują w kraju ich wydania. Nasze uprawnienia Sternika Morskiego PZŻ są wystarczające do wyczarterowania jachtu.
W Chorwacji wymagane są uprawnienia radiooperatora krótkiego zasięgu (SRC, narodowe lub zagraniczne).

Posiadamy bazę doświadczonych skipperów i w przypadku potrzeby wynajęcia skippera służymy pomocą. Skipper ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo załogi oraz jachtu. Skipper zna rejon żeglowania i na miejscu zawsze służy radą w co i gdzie zaprowiantować jacht, gdzie stanąć na nocleg i jaką trasę wybrać dostosowując się do pogody i preferencji załogi. Kwestia wynagrodzenia oraz szczegóły transportu i odpowiedzialności skippera są już w gestii czarterującego i skippera.

18 1090 1870 0000 0001 1579 5868

Dzień na jachcie
Z mariny lub kotwicowiska wypływamy około godziny 9-10. W ciągu dnia stajemy na kąpiel i lunch w zatoce, a w okolicy 17-18 spływamy do miejsca docelowego. Wieczorem czas wolny na kolację i zwiedzanie.

Kajuty
Śpimy w dwuosobowych kajutach. Koje (łóżka) są na jednym poziomie, tworząc dwuosobowe łóżko. Czasami pływamy na jachtach, na których są również koje piętrowe. Możesz to sprawdzić w opisie jachtu. W kajutach znajdują się szafki.

Kuchnia (kambuz)
Na jachcie jest kambuz z pełnym wyposażeniem: lodówka z zamrażalnikiem, kuchenka gazowa, piekarnik, garnki, patelnie, sztućce, sitka, czajnik, otwieracze, talerze, miski itd.

Toalety
Jachty są wyposażone w WC i łazienki z prysznicami. Stale jest również ciepła woda. Na rufie jachtu jest zwykle prysznic do spłukania się po kąpieli w morzu.

Gdzie nocujemy
Załoga śpi na jachcie. Jacht na noc zwykle wpływa do portu. Czasami noc spędzamy na boi lub na kotwicy, wówczas nie ma dostępu do infrastruktury portowej a na ląd można się dostać jedynie pontonem.

Infrastruktura w portach
W prywatnych marinach czasami są sanitariaty (WC, łazienki, prysznice), sklepy spożywcze.

Rejs z małymi dziećmi
Ten rejs przewidziany jest dla osób pełnoletnich. Z dziećmi zapraszamy rejsy rodzinne. Na rejs rodzinny możemy zabrać dzieci w każdym wieku, nie ma ograniczenia. Każdy armator posiada kamizelki dziecięce. Często również można zamówić dodatkową siatkę ochronną na reling.

Zwierzęta na jachcie
Wielu armatorów zgadza się na zabranie na pokład swojego zwierzaka, wiąże się to zwykle za dodatkową opłatą. Prosimy jednak o każdorazowe zgłoszenie takiej potrzeby na etapie zapytania o czarter.

Bezpieczeństwo na jachcie czarterowym
Jachty czarterowe spełniają wszelkie wymagania prawne dotyczące bezpieczeństwa, kraju, po którego akwenach pływają. Jachty wyposażone są w kamizelki ratunkowe, race i flary świetlne, flary dymne, pasy bezpieczeństwa, koło ratunkowe, ponton, radio VHF (zwykle z systemem GMDSS), GPS tratwę ratunkową, EPIRB. Posiadają niezbędne przeglądy techniczne, karty dopuszczenia do Żeglugi i ubezpieczenie. Wszystkie jachty są nowoczesnymi konstrukcjami w których bezpieczeństwo i komfort żeglowania są priorytetowe na etapie konstrukcji.Wyposażenie ratunkowe może się różnić w zależności od kraju. Bezpieczeństwo Żeglugi zależy również od doświadczenia skippera. Zalecamy korzystać ze skipperów z polecenia.

Internet na jachcie
Coraz częściej na jachtach znajduje się router WIFI (w cenie czarteru lub dodatkowo płatny). Jeśli armator nie oferuje takiej usługi, to często istnieje możliwość zakupienia internetowej karty prepaid u lokalnego operatora GSM. W takim przypadku należy jedynie zabrać ze sobą router lub telefon, do którego włożymy kartę i udostępnimy sygnał dla załogi.

Silnik do pontonu
O ile ponton jest aktualnie podstawowym wyposażeniem jachtu, o tyle silnik do niego, nie zawsze. Zwykle armatorzy oferują silniki w cenie czarteru jachtów cztero kabinowych i większych. Silnik zalecamy zamówić wcześniej, przez naszą firmę przy zamówieniu jachtu.

Zasilanie elektryczne na jachcie
Na jachtach znajdują się gniazda prądu 220V lub 110V (w zależności od kraju) oraz gniazdka samochodowe 12V. Prąd 12V jest stale (z akumulatorów), natomiast 220V lub 110V może być tylko w porcie po podłączeniu do prądu na kei lub po uruchomieniu generatora prądu pracującego na oleju napędowym. Często montowane są przetwornice prądu z 12V na 220V. Taką przetwornicę możemy również zabrać ze sobą i podłączyć ją do gniazda zapalniczki samochodowej. Zalecamy zabranie przetwornicy minimum 300W.

Zwykle, jeśli nie stajemy na noc w marinie, w której podłączymy prąd, należy ładować akumulatory silnikiem głównym (silnik napędzający jacht) przez minimum 2 godziny na dobę.

Czy na jachcie możemy korzystać z takich urządzeń jak suszarka do włosów, ekspres do kawy, blender, Thermomix itp?
Tak, pod warunkiem, że jacht jest podłączony do prądu na kei lub posiada generator prądu. Zasilenie takich urządzeń z przenośnej przetwornicy 12v na 220V nie będzie możliwe z powodu zbyt dużej mocy, jaką urządzenia pobierają.

Pościel i ręczniki na jachcie
Jachty zwykle wyposażone są w komplet pościeli (kołdry lub koce, poduszki, prześcieradła, poszewki pod przykrycie i na poduszki) oraz w ręczniki (zwykle średni+ mały). Czasami za pościel i/lub ręczniki jest dodatkowa opłata.

Ile osób może płynąć na jachcie?
Maksymalną ilość osób na jachcie określa karta rejestracyjna jachtu. Na jachtach czarterowych zwykle jest to do 12 osób. Informacja o ilości miejsc na jachcie podawana jest w następujący sposób np. Ilość miejsc: 8+2. Oznacza to, że jest 8 miejsc w kajutach dwuosobowych oraz dwie w mesie (salon). Czasami jachty posiadają kajutę (lub dwie) skiperską. Jest to kajuta z oddzielnym wejściem na dziobie. W takim przypadku informacja o ilości osób przedstawiona zostanie np. tak: Ilość miejsc: 8+2+1.

Czym się różni katamaran od jachtu jednokadłubowego?
Przede wszystkim katamaran jest stabilniejszy. Nie przechyla się podczas żeglowania. Bujanie na fali jest również mniej odczuwalne niż na jednostkach jednokadłubowych. Katamaran posiada znacznie więcej miejsca na bagaż oraz przestrzeń funkcjonowania. Dzięki temu to właśnie na katamaranach częściej montuje się klimatyzację, odsalarkę wody, agregat prądotwórczy, kuchnię mikrofalową itd. Na katamaranach o długości 400 stóp i większych zwykle znajdują się aż dwie kajuty skipperskie.

Co to jest składka jachtowa
Dobrą praktyką na jachcie jest zbiórka pieniędzy od załogi do tzw. kasy jachtowej. Z kasy jachtowej robione są wspólne opłaty za mariny, postój na boi, wodę, paliwo do jachtu itp.
Znacznie upraszcza to procedurę płatności oraz rozliczenia. Oczywiście załoga może postanowić inaczej.

Przykłady transportu do najczęściej wybieranych miejsc odbioru jachtów. Każdorazowo służymy radą przy ustalaniu transportu i oferujemy pośrednictwo w zakupie biletów lotniczych.

Chorwacja:
– przelot samolotem na lotniska: Zadar, Split, Zagrzeb, Dubrownik. Z lotniska do mariny transport autokarem (linie rejsowe) lub transfer busem (organizowany za pośrednictwem naszej firmy).
– własnym samochodem – przejazd w większości autostradą
– autokar rejsowy – w okresie wakacyjnym kursuje autokar wyjeżdżający z Warszawy, Wrocławia, Łodzi Polichna i Katowic.

Grecja:
– zalecamy transport Lotniczy. Przelot do Aten, Prevezy, Kos, Levkadę. Z lotniska organizujemy transfer busem do mariny.

Majorka:
– przelot do lotniska Palm de Mallorka

Czarnogóra:
– przelot do Dubrownika, dalej autobusem do Czarnogóry.
– własnym samochodem

Karaiby:
– przelot St. Marteen, Tortola, Martynika, Dominika

Szeszele:
– przelot na Mahe, lokalnie przelot lub prom na Praslin

Zgłoszenie na rejs

Jeśli masz pytania, zadzwoń tel.: 694 364 210 lub wyślij email przez formularz.







    Informacje o nowościach w naszej ofercie i promocjach