Sailincentive

Strona główna » Sailincentive

„Jaki jesteś na lądzie pokaże morze, jak zmieniło cię morze pokaże ląd.”

W dawnych czasach wspólny wysiłek setek rąk załogi na pokładzie żaglowców, pomagał doprowadzić statek do portu bezpiecznego schronienia oraz osiągać nieznane i odległe cele podróży, co gwarantowało niezliczone korzyści.

W czasach dzisiejszych okrętem takim jest firma. Żeglowanie po burzliwym oceanie rynku wymaga bezustannego zaangażowania załogi, wzajemnego zaufania i ducha współpracy oraz odwagi i rozsądku kapitana, aby osiągnąć zamierzone cele, zdobyć nowe rynki i z pełnymi wiatru żaglami zostawić konkurencję za sobą.

Jako pionier i promotor idei Incentive pod żaglami jesteśmy firmą z największym na rynku doświadczeniem w organizacji tego typu imprez . SailIncentive™ to doskonała metoda budowania, motywacji i integracji zespołu, oparta na analogii pomiędzy pracą załogi na jachcie, a pracą jednostki organizacyjnej w firmie. SailIncentive™ to również narzędzie oceny charakterów i wyłaniania naturalnych liderów, doskonale sprawdzające się w procesie ewaluacji i awansowania pracowników.

Pasja i zamiłowanie do wykonywanej pracy, a także wieloletnie doświadczenie pozwalają nam na perfekcyjną organizację motywacyjnych imprez żeglarskich w najciekawszych zakątkach świata.

A zatem – All hands on deck! Wszystkie ręce na pokład!

BVI

BRYTYJSKIE WYSPY DZIEWICZE

Jeden z najpiękniejszych regionów żeglarskich na świecie z krystalicznie czystą wodą, dużą ilości a słońca, dziesiątkami kilometrów piaszczystych i bezludnych plaż, bezludnymi małymi wysepkami, kolorowymi rafami, bogatym życiem podwodnym i znakomitymi warunkami żeglarskimi. Region Małych Antyli, w które wchodzą Brytyjskie Wyspy Dziewicze, charakteryzuje się niewielkimi odległościami pomiędzy wyspami co daje doskonałą możliwość do wypoczynku w spokojnych, piaszczystych zatokach otoczonych palmami. Największą wyspą archipelagu i bazą rozpoczęcia czarteru jest wyspa Tortola ze stolicą BVI, Road Town.

Co warto zobaczyć:

  • Park Narodowy The Baths – skupisko ogromnych granitowych głazów leżących częściowo na plaży i w wodzie. Spacer pomiędzy nimi wyznaczonym szlakiem częściowo wiodący w wodzie po kolana a częściowo drewnianymi pomostami wiszącymi kilka metrów nad ziemią to niezapomniane przeżycie
  • Jost van Dyke- w dzień najlepiej zakotwiczyć przy plaży White Beach i doświadczyć wakacyjnej atmosfery z drinkiem Pain Killer w tle. Szczególnie polecamy kultowy Soggy Dollar Bar. Wieczorem najlepiej przycumować przed knajpą Foxy’s Bar w Little Harbour
  • Sandy Cay – malutka bezludna wysepka niedaleko Little Harbour
  • The Indians – grypka skał doskonale nadających się do nurkowania ze sprzętem oraz snorklingu. Pionowo opadające ściany skalne są doskonałym siedliskiem wspaniałych koralowców oraz wielu gatunków kolorowych ryb. Czasami można tutaj spotkać niewielkie rekiny (baby shark)
  • wrak statku RMS Rhone – leżący na głębokości od 6 do 24 metrów wrak statku pocztowego, zatopionego w 1867 roku jest znakomitym miejscem do nurkowania
  • wyspa Norman Island i zatoka Bight Bay z bajkową plażą i barami
  • Anegada – wyspa koralowa z dziesiątkami kilometrów piaszczystych białych plaż. Wyspa, o wysokości maksymalnie 5 metrów, powstała na jednej z trzech najdłuższych raf koralowych świata
  • Saba Rock – restauracja i bar na małej wyspie

    WARUNKI ŻEGLOWANIA

    Sezon żeglarski trwa tutaj od listopada do lipca. W pozostałym okresie występuje ryzyko huraganów. Okres między grudniem a majem to pora sucha z maksymalnym nasłonecznieniem. Natomiast lato trwa od czerwca do listopada. Klimat zmienia się wtedy na bardziej wilgotny dzięki niewielkim przelotnym opadom przynoszącym przyjemne orzeźwienie. Temperatura wody na Karaibach wynosi około 27°C a w sierpniu i wrześniu nawet 30°C.
    Karaiby są zlokalizowane w strefie pasatów wiejących na wschód z siłą rzadko większą niż 6°B. Od grudnia do maja wiatry te dominują wiejąc w kierunku wschodnim lub północno-wschodnim. W okresie od czerwca do listopada aura jest zazwyczaj cieplejsza i bardziej zmienna a wiatry są słabsze i wieją na północny-wschód i południe.

     

    • Dogodny port rozpoczęcia: Road Town (Tortola)
    • Zalecany termin wyjazdu: listopad – kwiecień
    • Transport: samolot na St, Maarten a następnie do Road Town
    • Przykładowa trasa: Road Town, Soper’s Hole, Jost van Dyke, Trellis Bay, Anegada, Spanish Town, Road Town
  • Korsyka

    KORSYKA

    Korsyka w naturalny sposób dzieli się na część zachodnią, wschodnią i północno-wschodnią. Przez jej centralną część przebiega pasmo wysokich gór, podobnych do alpejskich (ponad 1600 szczytów od 300 do ponad 2700 m n.p.m). Najwyższy ze szczytów – Monte Cinto – 2706 m n.p.m. Oprócz niego jeszcze siedem przekracza 2500 m n.p. Na korsyce znajdują się słynne Calanche – pomarańczowe skały granitowe o niesamowitych kształtach. Na południu Korsyki znajdziemy zapierające dech w piersiach wapienne klify przy Bonifacio. Wybrzeże Korsyki to prawie 1000 km drobnopiaszczystych, żwirowych oraz kamienistych plaż i niesamowitych widoków na strzeliste góry. Część zachodnia to zdecydowanie bardziej różnorodna linia brzegowa, znakomita do żeglowania, z wieloma zatokami i partami takimi jak Ajaccio i Propriano. Część wschodnia, o regularniejszej linii brzegowej, to około 100 km piaszczystych plaż i takie porty jak Bastia oraz Porto Vecchio.

    WARUNKI ŻEGLOWANIA

    Lata bywają dość gorące i suche; średnia temperatura w tym okresie waha się pomiędzy 28 a 38° C. Temperatura wody w Morzu Śródziemnym wynosi wówczas 25-28° C. Najbardziej deszczowe miesiące to marzec i kwiecień. Od maja do września jest bardzo sucho. Przeważają wiatry od północno-zachodnich do południowo-zachodnich, o sile 2-4°B. Często spotkamy tu, charakterystyczne dla tego regionu, wiatry: Mistral, północno- zachodni suchy wiatr, przynosi ochłodzenie i dużą przejrzystość powietrza, powodujący w części zachodniej Korsyki wysoką falę oraz Sirocco, południowy, ciepły wiatr z Afryki.

     

    • Dogodne porty rozpoczęcia: Ajaccio, Propriano
    • Zalecany termin wyjazdu: maj – październik
    • Transport: samolot na lotnisko Ajaccio lub Bastia
    • Przykładowa trasa: Ajaccio, Propriano, Port de Pianotolli, Porto Vecchio, La Maddalena, Bonifacio, Ajaccio

    Wyspy Kanaryjskie

    WYSPY KANARYJSKIE

    Pod wspólną nazwą kryją się zupełnie różne wyspy. Każda z nich ma swój niepowtarzalny charakter i kuszą różnorodnością ciekawych świata podróżników. Żeglowanie między trzynastoma wyspami, to jak podróż po całym świecie. Archipelag Wysp Kanaryjskich należy do Hiszpanii i choć nie są oddzielnym państwem, to mają swoja stolicę, a nawet dwie. Archipelag jest podzielony na dwie prowincje – wschodnią i zachodnią. Stolice to Las Palmas na Grand Canarii (prowincja wschodnia) i Santa Cruz na Teneryfie (prowincja zachodnia). Kilka z wysp jest niezamieszkałych ale dostępnych w sezonie wakacyjnym dla turystów. Wyspy Kanaryjskie to popularny punkt wyjściowy do wypraw przez Atlantyk i spotyka się tu wielu ciekawych świata żeglarzy.

    WARUNKI ŻEGLOWANIA

    Średnia temperatura od października do kwietnia to 20-28°C oraz od maja do września 28-30°C. Wyspy Kanaryjskie leżą w obszarze pasatów wiejących prawie cały rok z siła 3-6°B. W okresie marzec-maj oraz październik-listopad pojawiają się nieregularności wiatrowe spowodowane pojawieniem się wschodniego i południowo-wschodniego sirocco. W niektórych rejonach wysp powstaje tzw. efekt dyszy co powoduje wzrost siły wiatru nawet o 15 węzłów, co przy silniejszym wietrze może powodować lokalnie sztorm. Większość portów leży po zawietrznych stronach wysp i są dobrze oznakowane również w nocy. Żeglując po Wyspach Kanaryjskich, z racji, ze leżą na oceanie, należy liczyć się z wystąpieniem wysokiej i długiej fali oceanicznej.

    • Dogodne porty rozpoczęcia: Lanzarote, Las Galletas, Las Palmas, Radazul, Santa Cruse de Teneryfa
    • Zalecany termin wyjazdu: cały rok
    • Transport: samolot do Las Palmas Gran Kanaria, na Teneryfę, Fuerteventurę i Lanzarote
    • Przykładowa trasa: Santa Cruz (Teneryfa), San Sebastian, Puerto de Tazacorte, La Restinga, Puerto de Valle Gran Reyiseros, Los Gigantes, Santa Cruza

    Baleary

    BALEARY

    Proponujemy Państwu niezapomniane rejsy po Balearach – najpiękniejszym rejonie Morza Śródziemnego. Na Baleary składają się przede wszystkim cztery wyspy: Majorka, Minorka, Ibiza i Formentera. Znajduje się tam około 60 marin i mnóstwo dogodnych kotwicowisk w urokliwych zatoczkach w otoczeniu gór, lazurowej wody i piaszczystych plaż. Tu każdy znajdzie coś dla siebie. Ci żeglarze, którzy lubią ciszę i spokój, mogą popływać tu poza głównym sezonem, kotwicząc w zatoczkach lub cumując w małych marinach i odwiedzając zabytki wysp. A ci, którzy żeglarstwo chcą połączyć z klimatem klubów, muzyką i tańcami, nie mogli lepiej trafić żeglując przy Majorce i zwłaszcza słynnej na cały świat Ibizie. Jest tu około 100 plaż, zarówno tych tętniących życiem jak i odludnych gdzie po zakotwiczeniu możemy być sami, jak na rajskiej plaży!
    Początek rejsu proponujemy w Walencji, Palmie de Majorka lub Barcelonie.
    W przypadku tygodniowego rejsu, możemy wyruszając z Walencji po 80 milach zawinąć do portu San Antonio na Ibizie, gdzie znajduje się najsłynniejszy klub Cafe del Mare i gdzie koniecznie trzeba zobaczyć zachód słońca, który według mieszkańców Ibizy jest w tym miejscu najpiękniejszy. Następnie możemy ruszyć na południe, przepływając tuż przy klifach skalnych zakotwiczyć przy cudownej niezamieszkałej wyspie Isla de Espalmador z jedną z najsłynniejszych plaż Balearów. Na noc możemy stanąć w jedynej marinie Formentery La Sabina. Następnie ruszyć na południowo-wschodnie wybrzeże Ibizy i zacumować w stolicy wyspy, gdzie są trzy dogodne mariny. Możemy zwiedzić tam katedrę gotycką, zamek i poznać fascynujące, kolorowe, tętniące życiem miasto. Wracamy do Walencji od północy Ibizy podziwiając niezwykłe klify skalne.
    Jeśli zaczniemy rejs z Plama de Majorka, możemy zrobić rundę dookoła wyspy, która od północnej strony posiada zachwycające, potężne góry (1443m) ze skałami spadającymi pionowo do morza. Od zachodu znajdują się przepiękne zatoczki z niezapomnianymi plażami. W stolicy wyspy Palmie znajduje się gotycka katedra zaliczana do najpiękniejszych i największych na świecie, z największym z romańskich witraży rozetowych i przepięknie zdobioną kopułą. Stolica jest jednym z największych ośrodków turystycznych świata, a jego lotnisko jednym z najruchliwszych w Europie. Palma jest również znana z życia nocnego i olbrzymiej ilości klubów, barów, restauracji i dyskotek. Odbywają się tam też coroczne regaty o trofeum Księżnej Sofii – jedne z największych regat żeglarskich w klasach olimpijskich organizowane w 2006 roku po raz 37. Na południu znajduje się Park Narodowy – wyspy Cabrera. Aby tam cumować, trzeba otrzymać wcześniej pozwolenie w Palmie. Można tam podziwiać delfiny, żółwie morskie oraz korale pod powierzchnią cudownie przejrzystej wody. W marinie Porto Cisto odwiedzić warto wielkie jaskinie Cuevas del Drach z jednym z największych podwodnych jezior świata. Na wschodni wybrzeżu wyspy znajdują się dwie duże zatoki z dogodnymi miejscami do kotwiczenia, z uroczymi miasteczkami i piaszczystymi plażami. Na Minorce, drugiej co do wielkości wyspie Balearów warto zobaczyć pozostałości kultury talayockiej, sprzed czterech tysięcy lat, barokowe pałace i gotyckie kościoły w Ciutadelli oraz przepiękne zatoczki w południowej części wyspy. Zaś w zachodniej części znajduje się największy naturalny port Morza Śródziemnego Mahon. Jeśli wyruszymy na tygodniowy rejs z Barcelony proponujemy opłynięcie Majorki lub Minorki. W przypadku dwutygodniowego rejsu możemy opłynąć Majorkę i Ibizę, z najciekawszymi miejscami Formentery, lub nawet opłynąć cały archipelag Balearów.

    WARUNKI ŻEGLOWANIA

    Lato na Balearach jest suche i gorące z niewielką ilością opadów (około 300 dni słonecznych). Na Majorce i Menorce panuje klimat śródziemnomorski natomiast Ibiza i Formentera posiadają klimat subtropikalny. Średnie temperatury na wyspach Balearów kształtują się następująco: Majorka 33°C, Menorka 24°C, Ibiza 30°C. Sztormy w okresie letnim występują bardzo rzadko, jednak zwłaszcza w okresach przejściowych wiosenno-jesiennych mogą wystąpić lokalne wiatry (Scirocco, Levante, Vendavels) oraz burze niżowe, powodujące wiatr o sile 8°B i więcej oraz wysoką falę. Przez cały rok może wiać Mistral (zwany w Hiszpanii Tramontana), który powoduje wysoką falę (zwłaszcza na północnym wybrzeżu Majorki).

     

  • Dogodne porty rozpoczęcia: Palma de Majorka, Ibiza, Walencja, Barcelona
  • Zalecany termin wyjazdu: maj – październik
  • Transport: samolot na lotnisko Palma de Mllorca, Ibiza, Barcelona
  • Przykładowa trasa: Palma de Mallorca, Ibiza, Formentera, Andratx, Cala Pi, Palma
  • Sardynia

    SARDYNIA

    Jest to druga pod względem wielkości wyspa na Morzu Śródziemnym. Wybrzeża wyspy, których łączna długość wynosi 1849 km, są najczęściej wysokie i skaliste z wieloma cyplami, kilkoma głębokimi zatokami, małymi, piaszczystymi plażami i mniejszymi wyspami nieopodal brzegu. Najbardziej popularnym regionem do żeglowania na Sardynii jest Archipelag La Maddalena i Costa Smeralda z wyjątkową scenerią skalistych wybrzeży. Najpiękniejszą porą roku na Sardynii jest kwiecień i czerwiec, kiedy to cała roślinność bujnie rozkwita. Region jest łatwy w żeglowaniu, z wieloma portami i niewielkimi odległościami pomiędzy wyspami. Pływając po Archipelagu La Maddalena stanowczo polecamy odwiedzenie portu i miasta Bonifacio na Korsyce, wejście pomiędzy strzeliste klify jest niezapomniane.

    WARUNKI ŻEGLOWANIA

    W ciągu roku występuje tu około 300 dni słonecznych. Opady i dni pochmurne koncentrują się głównie w zimie i na jesieni (październik – luty). Krótkie ulewy są częste również wiosną. W ciągu całego roku przeważającym wiatrem jest wiejący z północnego zachodu Mistral. Bywa, że ten suchy i chłodny wiatr wieje bardzo mocno, ale zwykle jest łagodny i stwarza sprzyjające warunki do żeglarstwa. Sezon kąpieli w morzu trwa od maja do października.

     

    • Dogodne porty rozpoczęcia: Portisco, Olbia, Alghero
    • Zalecany termin wyjazdu: maj – październik
    • Transport: samolot na lotnisko Olbia lub Alghero
    • Przykładowa trasa: Portisco, Tavolara, Porto Cervo, St. Teresa, Bonifacio, La Maddalena, Portisco
    Kornaty

    Kornaty

    Kornaty

    KORNATY

    Najbardziej zagęszczony archipelag Morza Śródziemnego, w którego skład wchodzą 152 wyspy. Część Kornat ogłoszona została parkiem narodowym i postój na jego obrzerze wymaga opłaty. Piękno Kornat jest wyjątkowe: wysepki małe i duże, płaskie i strzeliste, niesamowite pionowe klify, wznoszące się na 80 metrów w górę, zatoczki z małymi restauracjami, dziesiątki kilometrów kamiennych murków, to obraz, który pozostanie na zawsze w pamięci. Ten region charakteryzuje się najbogatszą fauną i florą, niewielką ilością turystów i spokojnym żeglowaniem w osłonie wysp. W każdej chwili z łatwością możemy też wypłynąć na otwarty Adriatyk i pożeglować po otwartym morzu w kierunku Włoch. Kornaty są bezludne, nieliczna zabudowa w postaci małych domków oraz konob (restauracji) ożywa w sezonie letnim i zamiera na czas zimy.

    WARUNKI ŻEGLOWANIA

    Wzdłuż chorwackiego wybrzeża wyróżnia się dwie główne pory roku – lato i zimę. Wiosna i jesień są okresami przejściowymi przypadającymi  na przełom kwietnia i maja, a potem na październik. Średnia temperatura stycznia nie spada poniżej 5°C. Lata są słoneczne i ciepłe z temperatura około 35°C, niekiedy wręcz upalne i suche z temperaturą przekraczającą 40°C. Średnia temperatura lipca to 24°C. Chorwacja ma 2.600 godzin słonecznych w roku. W miesiącach letnich, nad całym wybrzeżem przeważają słabe wiatry, o średniej sile 2 -3°B. Charakterystycznym dla tego regionu jest wiatr Bora, spadający z gór Dalmacji, osiągający lokalnie siłę 8°B i więcej. Latem wieje też ciepły i wilgotny wiatr południowy Jugo, a od morza również łagodny i ciepły Mistral o umiarkowanej sile 3-5°B.

     

    • Dogodne porty rozpoczęcia: Zadar, Sukošan, Biograd na Moru, Murter, Jezera, Šibenik
    • Zalecany termin wyjazdu: maj – październik
    • Transport: samolot na lotnisko Zadar lub Split, samochód
    • Przykładowa trasa: Sukošan, Žut, Piškera, Skradin, Tribunj, Žakan, Sukošan

    Istria

    ISTRIA I WYSPY KVARNER

    Największy półwysep Chorwacji częściowo należący do Słowenii. Najdogodniej rozpocząć rejs z Puli, Rovinj lub Punat. Ciekawostką jest Archipelag Brijun. Na wyspie Veli Brijun znajdowała się dawna rezydencja Josipa Broza, zwanego jako Tito. Postój dozwolony jest tylko w porcie Veli Brijun i ostatnio również w zatoce Mikula. Do niedawna nocleg dopuszalny był jedynie w hotelu, z wyjątkiem jednej osoby pełniącej nocną wachtę. Aktualnie przepis ten zniesiono i cała załoga może spać na jachcie. Nadal jednak jest to jedno z droższych miejsc w Chorwacji. Zdecydowanie polecamy zwiedzanie miasta Rovinj, perły Istrii.
    Region Istrii jest jednym z największych regionów wypoczynkowych nad Morzem Śródziemnym. Charakteryzuje się pięknymi miasteczkami, ale trudno tutaj o niezabudowane zatoczki.
    Wyspy Kvarner, to z jednej strony tętniące życiem porty, jak i odosobnione kotwicowiska i urocze, maleńkie zatoczki.

    WARUNKI ŻEGLOWANIA

    Wzdłuż chorwackiego wybrzeża wyróżnia się dwie główne pory roku – lato i zimę. Wiosna i jesień są okresami przejściowymi przypadającymi  na przełom kwietnia i maja, a potem na październik. Średnia temperatura stycznia nie spada poniżej 5°C. Lata są słoneczne i ciepłe z temperatura około 35°C, niekiedy wręcz upalne i suche z temperaturą przekraczającą 40°C. Średnia temperatura lipca to 24°C. Chorwacja ma 2.600 godzin słonecznych w roku. W miesiącach letnich, nad całym wybrzeżem przeważają słabe wiatry, o średniej sile 2 -3°B. Charakterystycznym dla tego regionu jest wiatr Bora, spadający z gór Dalmacji, osiągający lokalnie siłę 8°B i więcej. Latem wieje też ciepły i wilgotny wiatr południowy Jugo, a od morza również łagodny i ciepły Mistral o umiarkowanej sile 3-5°B.

     

    • Dogodne porty rozpoczęcia: Pula, Rovinj, Punat, Mali Lošinj, Rabač
    • Zalecany termin wyjazdu: maj – październik
    • Transport: samolot na lotnisko Pula, samochód
    • Przykładowa trasa: Pula, Brijuni, Unije, Losinj, Silba, Susak, Pula

    Cyklady

    CYKLADY

    To centralna grupa wysp w rejonie morza Egejskiego, nazwana tak ponieważ otaczają one skalistą Delos, starożytne centrum handlowe, polityczne i religijne świata, zaś cycle oznacza po grecku koło. Grupa ta obejmuje 21 większych wysp i 20 mniejszych, z których każda jest cudowna, każda posiada własny charakter i urok. Cyklady są uważane za najbardziej typową część Grecji: białe domy, kościoły, niebieskie okiennice, młyny, piękne słoneczne plaże, starożytne ruiny. Pełno jest tu uroczych greckich tawern z wyśmienitym jedzeniem i wspaniałym winem.

    WARUNKI ŻEGLOWANIA

    W okresie od czerwca do września wieje tu północny wiatr Meltemi. Największą siłę osiąga na przełomie lipca i sierpnia – nawet do 8 °B. W pozostałych miesiącach jego siła nie przekracza 4 °B. Na północnych Cykladach przeważa wiatr z kierunku północno-wschodniego, na środkowych Cykladach z północy, a na południowych z północnego zachodu. Wiosną i jesienią można spodziewać się wiatrów z południa. Warunki do żeglowania są tu nieco trudniejsze niż w innych rejonach Grecji, dlatego na rejs wokół Cyklad należałoby przeznaczyć minimum 2 tygodnie. Niektóre odcinki dziennego żeglowania mogą wynosić kilka godzin.

     

    • Dogodne porty rozpoczęcia: Ateny, Lavrion, Mykonos, Paros
    • Zalecany termin wyjazdu: maj – październik
    • Transport: samolot do Aten, Mykonos lub Paros
    • Przykładowa trasa: Ateny, Kithnos, Siros, Mykonos, Paros, Serifos, Hydra, Ateny

    Wyspy Jońskie

    WYSPY JOŃSKIE

    Grupa Wysp Jońskich składa się z 7 głównych wysp, z których największa, Korfu, ma najbardziej kosmopolityczny charakter. Odwieczna mieszanina różnych narodowości, kultur i cywilizacji wykreowała specyficzną dla tego regionu atmosferę. Zieleń Wysp Jońskich stanowi ogromny kontrast dla wysokich gór Albanii oraz Grecji kontynentalnej. Z Korfu można rozpocząć rejs po południowych Wyspach Jońskich, poprzez malownicze Paxos i Antipaxos, do Mourtos, Sivoty, Pargi i Prevezy na kontynencie. Warto odwiedzić liczne porty na Lefkas, Itace, Kefalonii i Zakynthos. Spokojne wody Morza Jońskiego, duża ilość małych, bezpiecznych przystani, do których dotarcie możliwe jest jedynie jachtem, zapewnią wspaniały wypoczynek i sprawią, że wakacje staną się naprawdę wyjątkowe.

    WARUNKI ŻEGLOWANIA

    Od maja do końca września panują tu wiatry północno-zachodnie. Nasilają się w południe, od 2 do 5 °B, słabną o zachodzie słońca. Rano wieje słaby wschodni wiatr, o sile od 1-2 °B. W lipcu i sierpniu wiatr bywa silniejszy niż w pozostałym okresie. Warunki pogodowe w obszarze Wysp Jońskich idealnie nadają się na rodzinne żeglowanie w lipcu i sierpniu, kiedy wiatry w innych regionach są znacznie silniejsze. Region znakomicie nadaje się do żeglowania rodzinnego z małymi dziećmi oraz dla mniej doświadczonych żeglarzy.

     

    • Dogodne porty rozpoczęcia: Levkada, Korfu
    • Zalecany termin wyjazdu: maj – październik
    • Transport: samolot do Prevezy,Korfu, alternatywnie do Aten i transfer  busem
    • Przykładowa trasa: Levkada, Meganissi, Itaka, Kefalonia, Zakinthos, Levkada

    Zatoka Sarońska

    ZATOKA SAROŃSKA

    Wyspy Zatoki Sarońskiej: Egina, Poros, Angistri, Hydra, Dokos, Spestes i wybrzeże Peloponezu, oferują spokojną żeglugę, osłoniętą od silnych wiatrów i dużej fali oraz z niewielkimi dystansami między portami. Szlak Saroński jest szczególnie godny polecenia w lipcu i sierpniu, kiedy w rejonie Cyklad i Dodekanezu wieje silny wiatr Meltemi. Wzdłuż tego szlaku leży wiele miast o międzynarodowym charakterze, ze starożytnymi świątyniami, pałacami bizantyjskimi, małymi portami rybackimi i urokliwymi kotwicowiskami.

    WARUNKI ŻEGLOWANIA

    Meltemi, wiatr północny, szczególnie silny w lipcu i sierpniu, nie wieje tu tak regularnie jak na Cykladach lub Dodekanezie. Przy kierunkach północnym i północno-wschodnim, jego siła wynosi od 4 do 5 stopni w skali Beauforta, nieco mniej wokół półwyspu Methana i Poros. Poza Meltemi, przeważają tu wiatry południowe, o sile 2-3 °B, w Zatoce Hydry i Zatoce Argolickiej, wieje najczęściej z kierunku południowo-wschodniego, z siłą od 3-5 °B, słabiej w nocy. Na wybrzeżu Wschodniego Peloponezu, może wiać słaby Meltemi z północnego wschodu. Wiosną i jesienią, w całej okolicy występują słabsze wiatry z południa. We wczesnych miesiącach wiosennych oraz późnych jesiennych region charakteryzuje się wyższą temperaturą powietrza i wody w porównaniu do innych regionów. Latem często występują okresy bardzo słabego wiatru. Woda w Zatoce Sarońskiej ma wyraźnie wyższą temperaturę niż w innych regionach Grecji.

     

    • Dogodny port rozpoczęcia: Ateny, Lavrion
    • Zalecany termin wyjazdu: maj – październik
    • Transport: samolot do Aten
    • Przykładowa trasa: Ateny, Aegina, Epidavros, Ermioni, Hydra, Poros, Ateny

    Sporady

    SPORADY

    Zwiedzanie północnej części Grecji najlepiej rozpocząć z bazy w Skiathos, nazywanej „Małą Mykonos”. Warto pożeglować stąd do pięknych, zielonych wysp Skopelos, Alonissos, Skantzoura i Pelagos, odwiedzając po drodze urocze zatoczki i małe porty Zatoki Volos. Niezapomnianych wrażeń dostarczą osłonięte, zaciszne kotwicowiska i białe piaszczyste plaże. Pokonując dystans 50 mil można dopłynąć do półwyspu Chalkidiki, który wchodząc w Morze Egejskie, rozgałęzia się na trzy mniejsze półwyspy: Kassandra, Sithonia i Mount Athos. Na zielonej Sithonii urzeka spokój i cisza maleńkich portów i malowniczych zatoczek. Porto Carras z nowoczesną mariną, oferuje atrakcje nadmorskiego kurortu wypoczynkowego. Spektakularny widok stanowią średniowieczne klasztory Mount Athos, odseparowane od reszty świata, gdzie ortodoksyjna społeczność do dziś nie używa prądu, a kobietom nie wolno wchodzić do klasztorów.

    WARUNKI ŻEGLOWANIA

    Pogoda na Sporadach i Półwyspie Chalkidiki świetnie nadaje się do spokojnej, rodzinnej żeglugi. Meltemi nie jest tu tak silny jak na południu. Wieje zwykle z północnego wschodu, ale jego kierunek zmienia się między wyspami i kanałami na południowo-wschodni, z siłą nie przekraczającą 4 °B.

     

    • Dogodne porty rozpoczęcia: Skiathos, Loutraki, Volos
    • Zalecany termin wyjazdu: maj – październik
    • Transport: samolot do Aten
    • Przykładowa trasa: Skiathos, Panormous, Peristeri, Alonisos, Skopelos, Skiathos

    Informacje o nowościach w naszej ofercie i promocjach