Z mamą w rejs

Strona główna › Z mamą w rejs

REJS RODZINNY

Grecja, Zatoka Sarońska

  • 8 osób / katamaran
  • Grecja
  • 27.04-4.05.2024

Cena za rejs:

880 EUR / dziecko
440 EUR / drugie dziecko*
960 / dorosły


Zapewniamy

  • Sprawdzone jachty
  • Najlepszych kapitanów
  • Wspaniałą zabawę
  • Bezpieczeństwo
  • Organizację

Cena jednego miejsca na jachcie:
880 EUR / dziecko
440 EUR / drugie dziecko*
969 EUR / rodzic lub opiekun

*dwoje dzieci i rodzic/opiekun w jednej kajucie

Cena zawiera:
– miejsce w kabinie 2-os na jachcie typu katamaran 38-40 stóp
– usługę doświadczonego skippera,
– sprzątanie po rejsie,
– ubezpieczenie KL+NNW, BP
– ubezpieczenie kaucji
– ponton z silnikiem,
– udział w zorganizowanej flotylli
Cena nie zawiera: przelotu na miejsce, wyżywienia, opłat portowych (około 15 euro/osoba), wyżywienia sternika (sternik żywi się z załogą), paliwa (około 30 euro/osoba) , transferu lotnisko – marina (około 20 euro/osoba).

Na miejscu pobierana jest kaucja w wysokości 100 euro/osobę (gotówką).


TRASA REJSU: Alimos Marina (Ateny) – Perdika (Aegina) – Poros – Hydra – Ermioni – Methana – Epidavros – Alimos Marina (Ateny)

Sobota – odbiór jachtu
Przyjazd do mariny rozpoczęcia rejsu. Zaokrętowanie na jachcie zwykle możliwe jest około godziny 17.00. Zaprowiantowanie jachtu, nocleg w marinie.

Niedziela – Poniedziałek
Wypłynięcie z mariny około 10.00. Żeglowanie do kolejnego miejsca postoju zgodnie z założoną trasą. Po drodze postój na lunch oraz kąpiele w morzu. Wpłynięcie na nocleg około godziny 15:00.

Sobota – zdanie jachtu
Wyokrętowanie do godziny 9.00, wyjazd uczestników.

Trasa rejsu, a w szczególności kolejność miejsc postoju, może ulec zmianie ze względu na warunki atmosferyczne. Decyzję podejmuje kapitan.

OPIS TRASY REJSU

PERDIKA

Niewielka miejscowość Perdika leży na wyspie Aegina, słynącej z plantacji orzeszków pistacjowych. Miłośnikiem wyspy był Nikos Kazantzakis, to właśnie na tej wyspie napisał powieść „Grek Zorba”. Według mitologii greckiej nazwa wyspy pochodzi od imienia mitologicznej nimfy Aiginy, córki boga Asoposa, która została porwana przez Zeusa i zabrana właśnie w to miejsce. Obecnie ciężko uwierzyć, że Egina w starożytności była potęgą handlową i rywalizowała z samymi Atenami.
Obecnie Egina to przede wszystkim piękne widoki na pobliskie wyspy, mały port z kolorowymi łódkami, przyjemne plaże i wąskie, klimatyczne uliczki. Z roku na rok wyspa ta cieszy się coraz większą popularnością, szczególnie wśród turystów odwiedzających Ateny. Bardzo chętnie odwiedzania jest też przez Ateńczyków, którzy po krótkiej przeprawie mogą oderwać się od zgiełku dużego miasta.

POROS

To jedna z ładniejszych wysp Zatoki Sarońskiej, której wizytówką jest charakterystyczna wieża zegarowa. Rozłożone amfiteatralnie na wzgórzu miasto zachwyca wszystkich wpływających do portu z północy, od strony Methany. Wzdłuż brzegu znajduje się mnóstwo kawiarni, barów, tawern, klubów nocnych i sklepów, w sezonie ulica tętni życiem przez całą dobę. Wyspę od lądu dzieli zaledwie 300 metrowy kanał, w poprzek którego przez cały dzień pływają liczne taksówki wodne i większe promy.
Poros to właściwie dwie wyspy połączone niewielkim mostem. Mała powulkaniczna Saria z miastem i portem Poros i większa, zielona Kalavria z licznymi zatokami, przy których postawiono pensjonaty i hotele, to taka „wypoczynkowa” część wyspy, doskonale nadająca się na piesze i rowerowe wyprawy. Saria i Kalavria oddzielone są tak wąskim przesmykiem, że można go nawet nie zauważyć.

HYDRA

Wyspa Hydra jest modna, urocza i bardzo fotogeniczna. W latach 60-tych rozsławiły ją gwiazdy kina i artyści ochoczo pokazujący się na wyspie oraz film „Chłopiec na delfinie” z Sofią Loren w roli głównej. Wyspę upodobał sobie Leonard Cohen, który kupił tu dom i ze spokoju Hydry czerpał inspirację do swoich kompozycji.  Czasem bywa wręcz nazywana greckim St. Tropez, ale poza licznymi kawiarniami i sklepami ulokowanymi wzdłuż portu jest tu spokojnie i całkiem autentycznie. Dzięki staraniom wielu mieszkańców już w latach 50 XX w. wyspę objęto szczególną ochroną ze względu na jej piękno i architekturę. Dzięki temu port wygląda jak w XIX w. i wciąż możemy podziwiać wspaniałe rezydencje ówczesnych armatorów. Nie można budować tu nowych domów, jeśli nie odpowiadają one stylowi wyspy, a wszystkie remonty i modernizacje starych budynków podlegają bardzo rygorystycznym kontrolom.
Całkowity zakaz poruszania się po wyspie pojazdów mechanicznych (dotyczy to również rowerów) jest zapewne dodatkową  „atrakcją” wyspy. Spotkamy tu tylko samochody służb miejskich (straż pożarna, karetka i śmieciarka).

EPIDAVROS

Amfiteatr w Epidavros – to właśnie antyczny teatr przyciąga co roku tysiące turystów z całego świata, chcących zobaczyć ten cud techniki, architektury i budownictwa. Idealnie wkomponowany w zbocze góry został wybudowany w IV w. p.n.e. i  jest najlepiej zachowanym amfiteatrem w Grecji. Początkowo miał 34 rzędy a później w czasach rzymskich dobudowano jeszcze 21. Posiada niezwykłe właściwości akustyczne tak, że siedząc nawet w najwyższych rzędach doskonale słyszy się występujących artystów.  Teatr ma obecnie wysokość dziewięciopiętrowego budynku. Teatr został odkryty dość przypadkowo w 1881 r. wyłącznie dzięki dokładnym opisom w dziele antycznego geografa Pausaniasa. Teatr niemal w nienaruszonym stanie (90% to oryginalne materiały) zachował się przykryty grubą warstwą ziemi, aż 6 lat zajęło jej mozolne usuwanie.


Co zabrać na rejs:

Koniecznie:
– paszport lub dowód osobisty (sprawdzić datę ważności dokumentu)

Bardzo przydatne:
– swobodny strój sportowy / luźne ubranie
– obuwie sportowe
– sandały
– kurtka przeciwdeszczowe (lekka)
– strój kąpielowy
– buty kąpielowe do chodzenia po płytkiej wodzie (chronią przed kolcami jeżowców)
– nakrycie głowy osłaniające przed słońcem / chłodem / wiatrem
– klapki (np. pod prysznic w marinie)
– ręcznik kąpielowy
– rękawiczki żeglarskie lub rowerowe (do ciągania lin na jachcie)
– okulary przeciwsłoneczne
– krem z filtrem UV
– kosmetyki osobiste
– wszelkie instrumenty muzyczno-brzmiące
– ładowarka samochodowa 12V do telefonu
– rozgałęziacz 12V (zwykle równocześnie ładowanych jest kilka telefonów)
– chęć zabawy i śpiew na ustach

Dodatkowo:
– książeczka żeglarska (do potwierdzenia rejsu)
– warto zadzwonić do operatora telefonicznego by uzgodnić kwestię kosztów i limitu transferu danych
Bagaż:  Miękka torba na kółkach bądź plecak bez sztywnego stelaża (łatwo można ją schować) – to ważne.

Na jachcie: Będą Państwo pełnoprawnymi uczestnikami rejsu żeglarskiego. Wynikają z tego liczne przyjemności i nieliczne obowiązki. Każdy jacht prowadzić będzie doświadczony sternik – osoba odpowiedzialna zarówno za bezpieczeństwo na wodzie, jak i zapoznawanie załogi z urokami żeglarstwa morskiego. Zachęcamy do aktywnego włączenia się w prowadzenie jachtów. Sternikowi będzie bardzo miło, gdy otrzyma pomocną dłoń podczas manewrów w porcie. Nie należy też zapominać, że kapitan na jachcie jest „pierwszym po Bogu” i należy stosować się do jego poleceń w sprawach bezpieczeństwa. 

 Oprócz sporadycznego szorowania pokładu, wypatrywania piratów i ewentualnych przeszkód nawigacyjnych na morzu, wypompowywania wody z zęz, polerowania mosiądzów, szycia żagli oraz utrzymywania względnego porządku na jachcie, wspólnym zajęciem załogi będzie przygotowywanie śniadań i przekąsek w ciągu dnia – kolacje będziemy jadać w tawernach. A w całym pozostałym wolnym czasie – niczym nie zmącone beztroskie BIMBANIE!!

Wyposażenie na jachcie

Więcej informacji w zakładce FAQ.

Tak, można kupić jedno miejsce ale kajuty są dwuosobowe. Najprawdopodobniej oba miejsca w kajucie będą zajęte. Nie przydzielamy do kajut osób różnej płci, które sie nie znają i nie wyrażą na to obustronnej zgody.

Chorwacja kceptuje uprawnienia, które obowiązują w kraju ich wydania. Nasze uprawnienia Sternika Morskiego PZŻ są wystarczające do wyczarterowania jachtu.
W Chorwacji wymagane są uprawnienia radiooperatora krótkiego zasięgu (SRC, narodowe lub zagraniczne).

Posiadamy bazę doświadczonych skipperów i w przypadku potrzeby wynajęcia skippera służymy pomocą. Skipper ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo załogi oraz jachtu. Skipper zna rejon żeglowania i na miejscu zawsze służy radą w co i gdzie zaprowiantować jacht, gdzie stanąć na nocleg i jaką trasę wybrać dostosowując się do pogody i preferencji załogi. Kwestia wynagrodzenia oraz szczegóły transportu i odpowiedzialności skippera są już w gestii czarterującego i skippera.

18 1090 1870 0000 0001 1579 5868

Dzień na jachcie
Z mariny lub kotwicowiska wypływamy około godziny 9-10. W ciągu dnia stajemy na kąpiel i lunch w zatoce, a w okolicy 17-18 spływamy do miejsca docelowego. Wieczorem czas wolny na kolację i zwiedzanie.

Kajuty
Śpimy w dwuosobowych kajutach. Koje (łóżka) są na jednym poziomie, tworząc dwuosobowe łóżko. Czasami pływamy na jachtach, na których są również koje piętrowe. Możesz to sprawdzić w opisie jachtu. W kajutach znajdują się szafki.

Kuchnia (kambuz)
Na jachcie jest kambuz z pełnym wyposażeniem: lodówka z zamrażalnikiem, kuchenka gazowa, piekarnik, garnki, patelnie, sztućce, sitka, czajnik, otwieracze, talerze, miski itd.

Toalety
Jachty są wyposażone w WC i łazienki z prysznicami. Stale jest również ciepła woda. Na rufie jachtu jest zwykle prysznic do spłukania się po kąpieli w morzu.

Gdzie nocujemy
Załoga śpi na jachcie. Jacht na noc zwykle wpływa do portu. Czasami noc spędzamy na boi lub na kotwicy, wówczas nie ma dostępu do infrastruktury portowej a na ląd można się dostać jedynie pontonem.

Infrastruktura w portach
W prywatnych marinach czasami są sanitariaty (WC, łazienki, prysznice), sklepy spożywcze.

Rejs z małymi dziećmi
Ten rejs przewidziany jest dla osób pełnoletnich. Z dziećmi zapraszamy rejsy rodzinne. Na rejs rodzinny możemy zabrać dzieci w każdym wieku, nie ma ograniczenia. Każdy armator posiada kamizelki dziecięce. Często również można zamówić dodatkową siatkę ochronną na reling.

Zwierzęta na jachcie
Wielu armatorów zgadza się na zabranie na pokład swojego zwierzaka, wiąże się to zwykle za dodatkową opłatą. Prosimy jednak o każdorazowe zgłoszenie takiej potrzeby na etapie zapytania o czarter.

Bezpieczeństwo na jachcie czarterowym
Jachty czarterowe spełniają wszelkie wymagania prawne dotyczące bezpieczeństwa, kraju, po którego akwenach pływają. Jachty wyposażone są w kamizelki ratunkowe, race i flary świetlne, flary dymne, pasy bezpieczeństwa, koło ratunkowe, ponton, radio VHF (zwykle z systemem GMDSS), GPS tratwę ratunkową, EPIRB. Posiadają niezbędne przeglądy techniczne, karty dopuszczenia do Żeglugi i ubezpieczenie. Wszystkie jachty są nowoczesnymi konstrukcjami w których bezpieczeństwo i komfort żeglowania są priorytetowe na etapie konstrukcji.Wyposażenie ratunkowe może się różnić w zależności od kraju. Bezpieczeństwo Żeglugi zależy również od doświadczenia skippera. Zalecamy korzystać ze skipperów z polecenia.

Internet na jachcie
Coraz częściej na jachtach znajduje się router WIFI (w cenie czarteru lub dodatkowo płatny). Jeśli armator nie oferuje takiej usługi, to często istnieje możliwość zakupienia internetowej karty prepaid u lokalnego operatora GSM. W takim przypadku należy jedynie zabrać ze sobą router lub telefon, do którego włożymy kartę i udostępnimy sygnał dla załogi.

Silnik do pontonu
O ile ponton jest aktualnie podstawowym wyposażeniem jachtu, o tyle silnik do niego, nie zawsze. Zwykle armatorzy oferują silniki w cenie czarteru jachtów cztero kabinowych i większych. Silnik zalecamy zamówić wcześniej, przez naszą firmę przy zamówieniu jachtu.

Zasilanie elektryczne na jachcie
Na jachtach znajdują się gniazda prądu 220V lub 110V (w zależności od kraju) oraz gniazdka samochodowe 12V. Prąd 12V jest stale (z akumulatorów), natomiast 220V lub 110V może być tylko w porcie po podłączeniu do prądu na kei lub po uruchomieniu generatora prądu pracującego na oleju napędowym. Często montowane są przetwornice prądu z 12V na 220V. Taką przetwornicę możemy również zabrać ze sobą i podłączyć ją do gniazda zapalniczki samochodowej. Zalecamy zabranie przetwornicy minimum 300W.

Zwykle, jeśli nie stajemy na noc w marinie, w której podłączymy prąd, należy ładować akumulatory silnikiem głównym (silnik napędzający jacht) przez minimum 2 godziny na dobę.

Czy na jachcie możemy korzystać z takich urządzeń jak suszarka do włosów, ekspres do kawy, blender, Thermomix itp?
Tak, pod warunkiem, że jacht jest podłączony do prądu na kei lub posiada generator prądu. Zasilenie takich urządzeń z przenośnej przetwornicy 12v na 220V nie będzie możliwe z powodu zbyt dużej mocy, jaką urządzenia pobierają.

Pościel i ręczniki na jachcie
Jachty zwykle wyposażone są w komplet pościeli (kołdry lub koce, poduszki, prześcieradła, poszewki pod przykrycie i na poduszki) oraz w ręczniki (zwykle średni+ mały). Czasami za pościel i/lub ręczniki jest dodatkowa opłata.

Ile osób może płynąć na jachcie?
Maksymalną ilość osób na jachcie określa karta rejestracyjna jachtu. Na jachtach czarterowych zwykle jest to do 12 osób. Informacja o ilości miejsc na jachcie podawana jest w następujący sposób np. Ilość miejsc: 8+2. Oznacza to, że jest 8 miejsc w kajutach dwuosobowych oraz dwie w mesie (salon). Czasami jachty posiadają kajutę (lub dwie) skiperską. Jest to kajuta z oddzielnym wejściem na dziobie. W takim przypadku informacja o ilości osób przedstawiona zostanie np. tak: Ilość miejsc: 8+2+1.

Czym się różni katamaran od jachtu jednokadłubowego?
Przede wszystkim katamaran jest stabilniejszy. Nie przechyla się podczas żeglowania. Bujanie na fali jest również mniej odczuwalne niż na jednostkach jednokadłubowych. Katamaran posiada znacznie więcej miejsca na bagaż oraz przestrzeń funkcjonowania. Dzięki temu to właśnie na katamaranach częściej montuje się klimatyzację, odsalarkę wody, agregat prądotwórczy, kuchnię mikrofalową itd. Na katamaranach o długości 400 stóp i większych zwykle znajdują się aż dwie kajuty skipperskie.

Co to jest składka jachtowa
Dobrą praktyką na jachcie jest zbiórka pieniędzy od załogi do tzw. kasy jachtowej. Z kasy jachtowej robione są wspólne opłaty za mariny, postój na boi, wodę, paliwo do jachtu itp.
Znacznie upraszcza to procedurę płatności oraz rozliczenia. Oczywiście załoga może postanowić inaczej.

Przykłady transportu do najczęściej wybieranych miejsc odbioru jachtów. Każdorazowo służymy radą przy ustalaniu transportu i oferujemy pośrednictwo w zakupie biletów lotniczych.

Chorwacja:
– przelot samolotem na lotniska: Zadar, Split, Zagrzeb, Dubrownik. Z lotniska do mariny transport autokarem (linie rejsowe) lub transfer busem (organizowany za pośrednictwem naszej firmy).
– własnym samochodem – przejazd w większości autostradą
– autokar rejsowy – w okresie wakacyjnym kursuje autokar wyjeżdżający z Warszawy, Wrocławia, Łodzi Polichna i Katowic.

Grecja:
– zalecamy transport Lotniczy. Przelot do Aten, Prevezy, Kos, Levkadę. Z lotniska organizujemy transfer busem do mariny.

Majorka:
– przelot do lotniska Palm de Mallorka

Czarnogóra:
– przelot do Dubrownika, dalej autobusem do Czarnogóry.
– własnym samochodem

Karaiby:
– przelot St. Marteen, Tortola, Martynika, Dominika

Szeszele:
– przelot na Mahe, lokalnie przelot lub prom na Praslin

Dlaczego z Forsail

  • 20-letnie doświadczenie w organizacji wypoczynku pod żaglami
  • Najwyższe standardy bezpieczeństwa
    Organizator turystyki nr 737
  • Najlepsi skipperzy
  • Polisa ubezpieczeniowa OC
  • Gwarancja organizatora turystyki

Zgłoszenie na rejs

Jeśli masz pytania, zadzwoń tel.: 694 364 210 lub email przez formularz.







    Informacje o nowościach w naszej ofercie i promocjach