Strona główna › Z mamą w rejs
Cena za rejs:
880 EUR / dziecko
440 EUR / drugie dziecko*
960 / dorosły
Cena zawiera:
– miejsce w kabinie 2-os na jachcie typu katamaran 38-40 stóp
– usługę doświadczonego skippera,
– sprzątanie po rejsie,
– ubezpieczenie KL+NNW, BP
– ubezpieczenie kaucji
– ponton z silnikiem,
– udział w zorganizowanej flotylli
Cena nie zawiera: przelotu na miejsce, wyżywienia, opłat portowych (około 15 euro/osoba), wyżywienia sternika (sternik żywi się z załogą), paliwa (około 30 euro/osoba) , transferu lotnisko – marina (około 20 euro/osoba).
Na miejscu pobierana jest kaucja w wysokości 100 euro/osobę (gotówką).
TRASA REJSU: Alimos Marina (Ateny) – Perdika (Aegina) – Poros – Hydra – Ermioni – Methana – Epidavros – Alimos Marina (Ateny)
Sobota – odbiór jachtu
Przyjazd do mariny rozpoczęcia rejsu. Zaokrętowanie na jachcie zwykle możliwe jest około godziny 17.00. Zaprowiantowanie jachtu, nocleg w marinie.
Niedziela – Poniedziałek
Wypłynięcie z mariny około 10.00. Żeglowanie do kolejnego miejsca postoju zgodnie z założoną trasą. Po drodze postój na lunch oraz kąpiele w morzu. Wpłynięcie na nocleg około godziny 15:00.
Sobota – zdanie jachtu
Wyokrętowanie do godziny 9.00, wyjazd uczestników.
Trasa rejsu, a w szczególności kolejność miejsc postoju, może ulec zmianie ze względu na warunki atmosferyczne. Decyzję podejmuje kapitan.
OPIS TRASY REJSU
PERDIKA
Niewielka miejscowość Perdika leży na wyspie Aegina, słynącej z plantacji orzeszków pistacjowych. Miłośnikiem wyspy był Nikos Kazantzakis, to właśnie na tej wyspie napisał powieść „Grek Zorba”. Według mitologii greckiej nazwa wyspy pochodzi od imienia mitologicznej nimfy Aiginy, córki boga Asoposa, która została porwana przez Zeusa i zabrana właśnie w to miejsce. Obecnie ciężko uwierzyć, że Egina w starożytności była potęgą handlową i rywalizowała z samymi Atenami.
Obecnie Egina to przede wszystkim piękne widoki na pobliskie wyspy, mały port z kolorowymi łódkami, przyjemne plaże i wąskie, klimatyczne uliczki. Z roku na rok wyspa ta cieszy się coraz większą popularnością, szczególnie wśród turystów odwiedzających Ateny. Bardzo chętnie odwiedzania jest też przez Ateńczyków, którzy po krótkiej przeprawie mogą oderwać się od zgiełku dużego miasta.
POROS
To jedna z ładniejszych wysp Zatoki Sarońskiej, której wizytówką jest charakterystyczna wieża zegarowa. Rozłożone amfiteatralnie na wzgórzu miasto zachwyca wszystkich wpływających do portu z północy, od strony Methany. Wzdłuż brzegu znajduje się mnóstwo kawiarni, barów, tawern, klubów nocnych i sklepów, w sezonie ulica tętni życiem przez całą dobę. Wyspę od lądu dzieli zaledwie 300 metrowy kanał, w poprzek którego przez cały dzień pływają liczne taksówki wodne i większe promy.
Poros to właściwie dwie wyspy połączone niewielkim mostem. Mała powulkaniczna Saria z miastem i portem Poros i większa, zielona Kalavria z licznymi zatokami, przy których postawiono pensjonaty i hotele, to taka „wypoczynkowa” część wyspy, doskonale nadająca się na piesze i rowerowe wyprawy. Saria i Kalavria oddzielone są tak wąskim przesmykiem, że można go nawet nie zauważyć.
HYDRA
Wyspa Hydra jest modna, urocza i bardzo fotogeniczna. W latach 60-tych rozsławiły ją gwiazdy kina i artyści ochoczo pokazujący się na wyspie oraz film „Chłopiec na delfinie” z Sofią Loren w roli głównej. Wyspę upodobał sobie Leonard Cohen, który kupił tu dom i ze spokoju Hydry czerpał inspirację do swoich kompozycji. Czasem bywa wręcz nazywana greckim St. Tropez, ale poza licznymi kawiarniami i sklepami ulokowanymi wzdłuż portu jest tu spokojnie i całkiem autentycznie. Dzięki staraniom wielu mieszkańców już w latach 50 XX w. wyspę objęto szczególną ochroną ze względu na jej piękno i architekturę. Dzięki temu port wygląda jak w XIX w. i wciąż możemy podziwiać wspaniałe rezydencje ówczesnych armatorów. Nie można budować tu nowych domów, jeśli nie odpowiadają one stylowi wyspy, a wszystkie remonty i modernizacje starych budynków podlegają bardzo rygorystycznym kontrolom.
Całkowity zakaz poruszania się po wyspie pojazdów mechanicznych (dotyczy to również rowerów) jest zapewne dodatkową „atrakcją” wyspy. Spotkamy tu tylko samochody służb miejskich (straż pożarna, karetka i śmieciarka).
EPIDAVROS
Amfiteatr w Epidavros – to właśnie antyczny teatr przyciąga co roku tysiące turystów z całego świata, chcących zobaczyć ten cud techniki, architektury i budownictwa. Idealnie wkomponowany w zbocze góry został wybudowany w IV w. p.n.e. i jest najlepiej zachowanym amfiteatrem w Grecji. Początkowo miał 34 rzędy a później w czasach rzymskich dobudowano jeszcze 21. Posiada niezwykłe właściwości akustyczne tak, że siedząc nawet w najwyższych rzędach doskonale słyszy się występujących artystów. Teatr ma obecnie wysokość dziewięciopiętrowego budynku. Teatr został odkryty dość przypadkowo w 1881 r. wyłącznie dzięki dokładnym opisom w dziele antycznego geografa Pausaniasa. Teatr niemal w nienaruszonym stanie (90% to oryginalne materiały) zachował się przykryty grubą warstwą ziemi, aż 6 lat zajęło jej mozolne usuwanie.
Co zabrać na rejs:
Koniecznie:
– paszport lub dowód osobisty (sprawdzić datę ważności dokumentu)
Bardzo przydatne:
– swobodny strój sportowy / luźne ubranie
– obuwie sportowe
– sandały
– kurtka przeciwdeszczowe (lekka)
– strój kąpielowy
– buty kąpielowe do chodzenia po płytkiej wodzie (chronią przed kolcami jeżowców)
– nakrycie głowy osłaniające przed słońcem / chłodem / wiatrem
– klapki (np. pod prysznic w marinie)
– ręcznik kąpielowy
– rękawiczki żeglarskie lub rowerowe (do ciągania lin na jachcie)
– okulary przeciwsłoneczne
– krem z filtrem UV
– kosmetyki osobiste
– wszelkie instrumenty muzyczno-brzmiące
– ładowarka samochodowa 12V do telefonu
– rozgałęziacz 12V (zwykle równocześnie ładowanych jest kilka telefonów)
– chęć zabawy i śpiew na ustach
Dodatkowo:
– książeczka żeglarska (do potwierdzenia rejsu)
– warto zadzwonić do operatora telefonicznego by uzgodnić kwestię kosztów i limitu transferu danych
Bagaż: Miękka torba na kółkach bądź plecak bez sztywnego stelaża (łatwo można ją schować) – to ważne.
Na jachcie: Będą Państwo pełnoprawnymi uczestnikami rejsu żeglarskiego. Wynikają z tego liczne przyjemności i nieliczne obowiązki. Każdy jacht prowadzić będzie doświadczony sternik – osoba odpowiedzialna zarówno za bezpieczeństwo na wodzie, jak i zapoznawanie załogi z urokami żeglarstwa morskiego. Zachęcamy do aktywnego włączenia się w prowadzenie jachtów. Sternikowi będzie bardzo miło, gdy otrzyma pomocną dłoń podczas manewrów w porcie. Nie należy też zapominać, że kapitan na jachcie jest „pierwszym po Bogu” i należy stosować się do jego poleceń w sprawach bezpieczeństwa.
Oprócz sporadycznego szorowania pokładu, wypatrywania piratów i ewentualnych przeszkód nawigacyjnych na morzu, wypompowywania wody z zęz, polerowania mosiądzów, szycia żagli oraz utrzymywania względnego porządku na jachcie, wspólnym zajęciem załogi będzie przygotowywanie śniadań i przekąsek w ciągu dnia – kolacje będziemy jadać w tawernach. A w całym pozostałym wolnym czasie – niczym nie zmącone beztroskie BIMBANIE!!
Wyposażenie na jachcie
Więcej informacji w zakładce FAQ.
Jeśli masz pytania, zadzwoń tel.: 694 364 210 lub email przez formularz.